Middlesbrough - Norwich City 5 - 1

5
BIG FAT LAD

Ska raset fortsätta? Vi får se, vi får se. En sak är säker - krya Dael Fry!

Och var kom Preston ifrån, trodde dom va mellanmjölk som vanligt?

3
Vicke2003

Skulle vara kul att se Preston på en play off-plats, då jag tippade dem att hamna top-6 i år! Detta kommer förresten bli första matchen jag missar på väldigt länge, men har fortfarande på mig min Middlesbrough-tröja när jag är med familjen! För tre poäng idag 👍

0
Saintan

Är i London över helgen och ska kika på Millwall - Preston faktiskt. Ska bli en spännande match att glo på med kissekatterna som är piskade att vinna för att behålla playoff platsen mot formstarka Preston (som visserligen torska mot Boro med fyra - noll för en månad sen).

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jones på bänken. Det var verkligen på tiden. Men ingen Fry.......

1
Andrealdo

Vore kul att se ett inhopp för Jones. McGree inte med i truppen, skadad eller avstängd?

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Vackert anfall!

2
Gazza

1 - 0

Jaaaaaaa

5
BIG FAT LAD

Sååååjaa

1
Andrealdo

Mål på första målchansen inte helt fel :)

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Vore guld om vi kunde lura Ramsey till Boro på ett permanent kontrakt. Men det är väl
en omöjlighet.

1
Andrealdo

Kanske ingen omöjlighet att lyckas locka till oss Ramsey permanent. Villa känns som de går för topp 6 nästa säsong och lär väl värva en hel del då. Eftersom storebror Ramsey inte är helt ordinarie i år så lär Aaron Ramsey ligga ännu längre från startelvan där. Liksom Archer. Kan ju öppna upp för köp, även om de lär kosta en hel del.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Fortsätter skyfallet blir det vattenpolo i andra halvlek

1
Andrealdo

Hoppas inte på vattenpolo. Om matchen inte kan färdigspelas pga regn finns risk att den spelas om från 0-0.

Hmm, Ramsey ser ut att ha spelat färdigt.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Var det knäet igen var det nog det sista vi såg av Ramsey i en Boro-tröja. Den här säsongen alla fall.......

3
nucleus

Känns så himla tråkigt med Ramsey. Hoppas hoppas det inte är för allvarligt.

3
nucleus

Paddy ihålig som en canneloni och kommer kosta oss idag med.

1
Andrealdo

2 - 0

Vilken kylig avslutning

1
Andrealdo

Nytt vackert anfall

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Härligt!

1
Andrealdo

3 - 0

Ser ju helt okej ut :)

5
BIG FAT LAD

haha yeeeeeeees

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Nu kan man kanske slappna av lite

5
BIG FAT LAD

Nu spelar vi så där galet igen, som i trans, vinner alla andrabollar, tredjebollar, fjärdebollar och tamejfan även femteboollarna ahahaaaa

2
Gazza

Underbart!!!

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Eller inte....

5
BIG FAT LAD

Glömde. Vi har ju McNair där bak också......jeeeeeeeeeeez

3
nucleus

och där kom paddys megafummel som öppnar upp matchen igen.

1
Andrealdo

Japp, vad gör McNair i startelvan??

1
Andrealdo

Bättre köra Dijksteel

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag tycker fortfarande Steffen är en dålig målvakt

3
nucleus

3 - 1

fyfan. stänger av. hörs en annan dag. hur man kan vara så kass övergår mitt förstånd.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Och McNair platsar inte länge i laget

1
boozeboy

Det var längesen mcnair skulle varit petad, har inte förstått det senaste månaderna. Har vi ingen annan?

5
BIG FAT LAD

Mowatt, a poor mans Sam Morsy.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Så där ja

1
Andrealdo

4 - 1

McNair hade nog platsat i Norwich försvar i alla fall…

5
BIG FAT LAD

Det är ett hyffsat lån det där asså....

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Fyra skott på mål och fyra mål. Bra utdelning!

1
Andrealdo

Som vanligt omöjligt att tippa resultat i Boro-matcher denna säsong. Ett under att du prickat rätt 5 gånger Wilf

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja det är nästan en surrealistisk tipssäsong vi har. Mina rätt kom ju dock när vi spelade den ordinära trista
fotbollen före jul

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Det är Carricks fel att det är den sämsta tipssäsongen någonsin på Boro Vikings. Men jag antar
att vi förlåter honom

0
UpTheBoro

Hayden Hackney från Redcar, hur många Ballon d'or blir det på pojken? Det är det enda riktiga tipset. Jag tippar 8st

5
BIG FAT LAD

Ja, han är förlåten haha

Kommer inte ens ihåg när jag tippade rätt senast. Man måste ju tippa att vi gör 3 eller 4 mål, men man vägrar ju själv tro på att det ska hända trots att det händer hela tiden...

0
UpTheBoro

Och Cameron Archer har gått från att vara den billigaste begagnade anfallsbilen bland alla Ferrari-alternativ i FPL, till att komma på lån och se ut som prime jävla Kun Aguero. Visserligen en nivå ner men han har den där rappheten i boxen vi aldrig haft typ, det bara smäller innan nån hunnit blinka

5
BIG FAT LAD

8 pers online, I like.

5
BIG FAT LAD

5 - 1

27!!!!!


Börjar nästan tro på matchfixning....

2
Gazza

Chuba!!!

1
Andrealdo

Snygg assist av Archer

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Haha ja det är nog fan matchfixning

2
Gazza

Detta är helt galet och så jäkla gött :)

3
Vicke2003

Hahaha så klart är just det här matchen jag inte kan se

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Skyfall och regntung plan brukar ju lukta 0-0. Men inte denna säsong

5
BIG FAT LAD

Slängde in en påse popcorn - jag tror vi har Crooksy-time snart!

5
BIG FAT LAD

Ge oss lite tennissiffror nudå, Boro!!! Det händer alldeles för sällan.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag vill inte se ett tiebreak.....

0
UpTheBoro

Howson har väl inte haft sin bästa match, slagit bort lite för mycket enkelt meeen helt underbart att få se den attityden och kampviljan vid 5-1-ledning i 72:a.

Känns tryggt att ha honom o Smith inför säsongsavslutningen, gubbar som vet vad som krävs om man ska lyckas ta det över mållinjen

5
BIG FAT LAD

Det här behövde jag för min mentala fotbollshälsa. Råkar ju hålla på ett annat lag där halva startelvan inte käkat ordentligt sedan 22 mars och knappt orkar ta en löpning...

Tack för en grym kväll på Vikings - börjar dra ihop sig nu!

1
Andrealdo

Vilken härlig start på helgen!

0
UpTheBoro

Lär ju inte hinna ifatt Blades tyvärr, men jävligt viktigt att inte komma in i playoff med alltför dalande form och stukat självförtroende. Brukar vara nästan uteslutande färskvara som gäller när man väl är där, spelar ingen roll hur många mål vi dansat in om vi inte är lika bra då. Så behöver en bra avslutning nu, kanske kunna vila några av våra största äss i sista omgången. Men först måste vi ju säkra't såklart, det jag menade med Howsons attityd innan. Han vet att det inte går att slacka särskilt många minuter i den här divisionen

0
UpTheBoro

Men det är klart, poängtapp imorgon mot Cardiff som slåss för att hänga kvar, så kan det nog börja spöka rejält👻 värre kollapser har man trots allt bevittnat

3
Vicke2003

Är det AIK du håller på, BigFatLad?

5
BIG FAT LAD

D stämmer, Vicke. Du då?

5
BIG FAT LAD

Var kanske lika bra att Alex Mowatt satsade på fotbollen: twitter.com/Boropolis/status/1646995701186920448

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Haha ja det var det värsta jag hört på länge

3
Vicke2003

Jag är Malmöit :) vi har i alla fall fått en ganska okej start på säsongen. Jag var på Grimsta för att se BP, och må säga att vi hade tur att komma undan med tre poäng

5
BIG FAT LAD

Ok, ja noterar tyvärr att ni radar upp viktiga uddamålssegrar hela tiden.

Två MFF-supportrar som jag respekterar - "boozeboy" på Vikings samt Sven Fornling.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva