Boro - Coventry (play-off semi-final second leg)

5
BIG FAT LAD

Tror vi slaktar dem ikväll.

5
BIG FAT LAD

Obs! Här gäller stenhårda Champions League-regler ikväll, inte ett ord om matchen då säkert fler än mig ska se den i efterhand.

1
boozeboy

mcnair stängde gyökeres stenhårt sist. Har sågat honom men han gjorde sin bästa match på många år.
Hur ser det ur för ramsey?
Fan man blir ju skitnödig bara av att tänka på matchen.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja fy fan nu börjar man bli nervös. Och ännu värre lär det väl bli inför en eventuell
final på Wembley. Man får peta i sig några drinkar frampå eftermiddagen för att stilla sig.

1
Andrealdo

Sjukt nervöst. Det här kan vara sista matchtråden för säsongen. Tyckte vi hade bra kontroll på Coventry senast. Så känslan är bra, men så sjukt mycket som står på spel.

0
BoroDubai

Come on Boro! En vinst ikväll 🥳

5
BIG FAT LAD

Försnacket börjar en timme tidigare idag: www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_tees

1
Andrealdo

Enda ändringen är Forss i stället för Jones! Det gillar jag ändå. Hundra procent hårt jobb kan man räkna med!

5
BIG FAT LAD

När "Ökenräven" dyker upp på forumet då vet man att det börjar dra ihop sig...

2
Gazza

Usch, mår fan dåligt. Detta är inte nyttigt för hjärtat.

0
BoroDubai

Haha ja är spännande! Finns det någon stream? Är i Saudi nu så behöver en 😂

0
BoroDubai

Första målet idag är ju sjukt viktigt! Starkt lag iaf hoppas Akpom kan sätta dit någon chans

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Träningen gjord. Ökenräven är här. BFL har droppat vanliga CL tugget inkl hot. Nu gäller det att skicka in en bärs fort som fan. Delar viss skitnödighet med boozeboy. Nu kör vi!

1
Sebboro

Tror också på slakt idag.

5
BIG FAT LAD

Haha

Fantastisk intervju med Gorgeous-George. Legend.

2
YakuBoro

Nu! Kör vi!

3
Vicke2003

Kommer vara rätt inaktiv här ikväll, för nervös 😵‍💫

3
Vicke2003

Mitt Malmö har spelat så många viktiga matcher under min livstid, men ingen går att matcha sig med play off i Championship asså. Inte kval till Champions League, inte matchen mot Halmstad 2021 om guldet. Detta är stort

5
BIG FAT LAD

Eh...tack Steffen.

3
Vicke2003

Alltså det är inte alltid Steffens fel. Carrick har ju själv valt att spela ut genom Steffen, och vet riskerna som kommer med det. Det är ju den spelstilen som har gett oss vår framgång i år.

5
BIG FAT LAD

Jag tackade honom för att han räddade friläget.

3
Vicke2003

😹 jag kanske missförstod

3
Vicke2003

Forss är så jävla bra asså

1
boozeboy

Borde vi inte spela igenom mitten mer. Coventry är bra på att försvara inlägg. Ticki tacka igenom för fän!

1
boozeboy

Fan det är nog mycket nerver här. Känns inte helt bekvämt..

3
Vicke2003

Man får pusta ut lite i paus i alla fall

3
Vicke2003

Och då snackar jag mer om mig själv

0
BoroDubai

Nervös halvlek

0
Boroboro

Går det längre att blunda för att det lag som gjorde 80+ mål i serien inte gjort mer än 1 mål på senaste 315 minutrarna. Vad fan händer framåt?

1
boozeboy

Dom tar det säkra före. Då funkar inte anfallsspelet så bra. Eller bara nerver.

1
boozeboy

Kan Steffen ta straffar?

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Nervöst var ordet. Måste och borde bli bättre i andra.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det här kommer att gå åt helvete

2
bud2me

Röven

2
Gazza

Japp, det här kommer inte gå vägen.

3
Vicke2003

Fan också. Kom igen Boro ❤️❤️

1
boozeboy

Dom kanske vaknar nu och vågar spela ut. Kötta

0
Boroboro

God natt, jag checkar ut

5
BIG FAT LAD

VAR FAN ÄR ACHER OCH AKPOM ASSÅ MÅSTE JU VARA NÅGON MER ÄN FUCKIN MCNAIR SOM STEPPAR UPP!!!!

5
BIG FAT LAD

Vi ska krossa det pissgänget

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Byt in Jones nu för fan

1
boozeboy

In med jones och crooks

1
boozeboy

Nu filmar målvakten också. Ut med packet

5
BIG FAT LAD

Helt otroligt vilken jävla soppatorsk i målskyttet - ofattbart.

3
Vicke2003

Äckligt av målvakten…

3
Vicke2003

Man låtsas fan inte ha en huvudskada

1
boozeboy

Kan någon säga något... Vad som helst!

3
Vicke2003

Bajs

3
Vicke2003

Vad händer asså, vi borde gjort mål där

5
BIG FAT LAD

Vi får fan inte in den. Galenskap.

1
boozeboy

Den j**** målvakten. Hoppas dom lägger på.minst 5

3
Vicke2003

Så kallade ”wankers”, hela bunten

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det är så djävla krampaktigt

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

cmooon croooooksy

3
Vicke2003

Jag hoppas jag inte väckte grannarnas bebis där

3
Vicke2003

8, kom igen för i helvete

2
Gazza

Kom igen nu för helvete!!!

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Man lider ju med Middlesbrough som stad pckså. Högsta drogberoendet i landet och oerhört
hög arbetslöshet. En stad som verkligen behöver ett lag att supporta i PL och fan allt faller
precis på mållinjen

1
boozeboy

Jones var inget bra byte tyvärr. Noll rätt

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Man blir bara så djävla trött

5
BIG FAT LAD

Ojojojojojoj.....

5
BIG FAT LAD

Vilket jävla haveri.

3
Vicke2003

Ja, Middlesbrough som stad och område har styrts uruselt. De förtjänar verkligen något stort

1
boozeboy

Han missar öppet mål🤪😭😭🤣

3
Vicke2003

Fan tur att det där var offside

1
boozeboy

Dra åt helvete coventry

2
Gazza

Tyvärr slutet på något som kunde bli bra. Tror flera spelare lämnar och Carrick lär försvinna. Så jäkla tröstlöst.

3
Vicke2003

Tur att jag är ung. Lång tid kvar att uppleva någon trevlig sportslig framgång

0
Boroboro

Detta jävla haveri till avslut av en sån fin säsong är det värsta jag upplevt. Riv alla kontrakt och släng Carrick i floden.
Det är fan så här livet som Boro suppprt är, röven också!!

1
Sebboro

Har inga ord, sån sjuk jävla besvikelse

3
Vicke2003

Jag är så himla arg, för nästa säsong i Championship kommer bli så jävla svår. Leicester eller Everton åker ner. Southampton, Watford, West Bromwich, Ipswich, Norwich, Sunderland,

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Tack för denna säsong. Vi hörs till hösten. I samma skitliga. Trevlig sommar

3
Vicke2003

Kommer bli nästan omöjligt att komma topp 6 igen

2
YakuBoro

Sjukt besviken.. Men skärpan har inte funnits mot slutet, när den behövdes som mest.

Nya tag nästa säsong, hoppas en del av årets utropstecken stannar kvar.

Trevlig sommar på er...

0
Boroboro

Vi hör hemma i denna skiten, alla andra tankar är drömmar som håller oss flytande

1
Andrealdo

Så sjukt besviken. Vi går till playoff mot tre lag som lirade i League 1 för några år sen. Vi slarvar bort ett drömläge.

Kändes som luften gick ur när vi inte nådde topp 2 och då hamnade vi i en formsvacka. Carrick har hyllats för mycket, men han borde fått fart på laget lagom till playoff.

Sen fattar jag inte varför inte alla spelare inklusive Steffen går upp på sista två hörnorna. Vad hade vi att förlora där.

Svårt att ens tänka en ny framtid i Championship nästa säsong. Men Carrick tror jag blir kvar. Han har bara gjort en dryg halv säsong. Behöver samla på sig mer erfarenhet och där är Boro ett perfekt projekt.

Tyvärr har vi många spelare på lån som varit nyckelspelare och Akpom utan kontrakt. Kan bli svårt att få ihop ett lika bra lag nästa år plus tuffare konkurrens.

3
Vicke2003

Jag kommer i alla fall minnas den här säsongen som en av de bästa! Och den då jag hittade Boro Vikings 👏🏻

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Efter en mycket bra säsong så var vi sämst när det gällde. Trots alla bra matcher så blir det play off man kommer ihåg. Efter hundra år som supporter så är man ju som sagt luttrad.

Grattis Wilf Mannion till tipssegern! Tycker den där pokalen hamnar lite väl ofta uppe i Jämtland.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Tack så mycket för det Gibbo_UK. Ja segrarna är så vanliga att pokalen borde stanna
för gott i Jämtland:)
Det är ju dock inte mycket att skryta med när man hamnar i topp på 6 poäng.

Ja under de 50 år man varit Boro supporter är besvikelserna för många att ens räkna.
En psykolog skulle nog kalla det för självskadebeteende.....

Trevlig sommar!

3
Vicke2003

Säsongens sista artikel är här:

www.svenskafans.com/england/stadens-hjarta-vagade-tro-men-hjartat-gick-i-kras-657983

Håll gärna utkik efter fler artiklar under sommaren 🥲som mest kommer handla om transfernyheter och dylikt! Ha det gött allihopa

5
BIG FAT LAD

Grattis Wilf Mannion! Börjar bli en riktig ovana med bucklan uppe i norra avdelningen, men nästa år ska den hem till huvudstaden igen.

5
BIG FAT LAD

Sedan vill jag bara ta upp några grejer om matchen. Detta var en av de värsta förluster jag varit med om. Var helt säker på att vi skulle ta Coventry som inte kändes farliga överhuvudtaget. Detta fick helt enkelt inte hända efter den fantastiska säsongen i övrigt. Antar att skadorna, där vi alltså tappar 35-40 % av våra startande utespelare lagom till play offet, helt enkelt blev för mycket. Och lite konstigt att Carrick, med all hans rutin, inte lyckades hitta en lösning för att bryta ner dem.

Det är så mycket mer som är så oerhört frustrerande och snudd på knäckande med det här. Som någon nämnde, kolla på vilka lag som gått upp – Burnley och Sheffield U. Vi hade haft en helt otrolig chans till att hänga kvar om vi gått upp och, vem vet, hade vi bara klarat första året så kanske vi kunnat etablera oss. Nu får vi förmodligen tampas med några riktiga storfräsare om att ta oss upp nästa år. Det är ett så brutalt missat tillfälle när man tänker på det.

Sedan spelarna. Med flera väldigt lyckade lån som försvinner och en del kontrakt som går ut så blir det nog till att börja om lite från scratch. Vi får se vad som händer med Chuba, men befarar det värsta. Fast hans, och Archers, totala NO SHOW nu senast så kanske de allra förmögnaste intressenterna har försvunnit. Helt otroligt att alla mål plötsligt stoppade att komma, bli nästan galen när jag tänker på det – vad hände där lixom??

Till sist lite personligt. Jag var hundra procent säker på att vi skulle gå upp. Vi bara öste in mål som det inte fanns någon morgondag. Man hade verkligen sett fram emot den här resan då det varken är ett mästerskapsår eller någon Europaresa med mitt inhemska lag att se fram emot i sommar. Allt var planerat – flyget till Heathrow, den korta tågtransfern på 25 minuter in till Paddington Station och hotellet bara några hundra meter därifrån. Hade varit svinkul att få möta upp några av er där då det verkade som många var sugna. Sedan tänker man på den missade förfesten utanför Wembley, matchen där vi förhoppningsvis fått platser bredvid varandra och festen i Soho efter matchen. Det är minnen vi aldrig fick och nu kommer det värsta – när hamnar vi i ett liknande läge nästa gång? Hur gamla är ni då och hur gammal kommer jag att vara? Brukar väl ta mellan 5-8 år innan nästa chans dyker upp...jag vill inte ens tänka på det.

3
Vicke2003

2015 förlorade vi mot Norwich i finalen. Säsongen därefter slutade vi tvåa och gick up i Premier League! Jag tror samma öde kan vänta oss igen. Up the Boro Vikings 👏🏻❤️


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva