Ny Säsong!

0
YakuBoro

Nu har jag lagt in nya säsongens första matcher.
Tröjorna är dessutom nollade.
Hackad användare som skapade lite märkliga trådar bör inte längre kunna göra det (om man inte längre kommer åt sitt konto så kan man kontakta mig).

Ansåg även att Vicke2003 förtjänat en moderatorsroll så uppgraderade dig till det. Du får säga till om du föredrar att inte vara det =)
Man kan skapa matcher, redigera matcher och godkänna nya medlemmar (ca 1 ny var 3:e år kanske, och ett hundratal spam-konton som kan tas bort). Så kan vi hjälpas åt att lägga in. Jag försöker lägga in de flesta, men hinner inte ibland och ibland blir det fel eller matcher flyttas.

0
boozeboy

Perfekt! Nya tag och ny säsong. Jag kommer vara med och tippa detta året, vilket ofta innebär att vi går upp. Mest så ni kan förbereda euroforin!

0
UpTheBoro

I dag känns det som att Carrick spelar elvan som ligger närmast att starta premiären.

Tankar:

Glover och Brynn slåss om andraspaden. Kanske säljs australiensaren. Då kommer väl nån ny in. Självklart hoppas man ju på egne Through n through Brynn i det racet.

Clarke lär på sikt utmanas av både Lenihan och Fry, men Lenihan lär ju behöva smygas tillbaka långsamt efter sin långa frånvaro med lite ligacup osv och samma med Dael som missat hela försäsongen.

Jag hade älskat om McCormick och Finch får chansen att spela betydande roller! Det tror jag vi alla hade gjort! Men man vill också ha en rimlig chans att utmana i toppen, och det är ju frågan om de räcker till där eller hur ”långsiktigt” Carrick, Scott och Gibson tänker. För vi har ju sen de förstnämnda kommit in blivit bättre på att satsa och släppa fram spelare från akademin på allvar. Något vi tappat tidigare.

McCabe kan man ju nämna där också, även om det ska mer till för att femteval på innermittfält ska spela än andraval på vänsterback. Bangura verkar väl rätt allvarligt skadad.

Sammanfattningsvis: jag tror vi behöver få in en kvalitetsspelare som kan spela till höger och i anfallet. Nån som kan göra både och. Gillar Forss men hans kropp verkar inte hålla tyvärr.
Samt en vänsterback.

Om vi ska hålla för en riktig topp 2-push.

0
Andrealdo

Jag har ägnat lite tid senaste veckan åt att kika igenom hur våra konkurrenter ser ut och landat i ett tabelltips. Som vanligt är det omöjligt att veta hur trupperna ser ut, så mitt tips baseras endast på hur det ser ut i dagsläget. Och det ser riktigt lovande ut för oss måste jag säga.

1 Leeds. Visserligen har Summerville lämnat, men känns som man har spets och bredd för att nosa på 90 poäng även denna säsong. Även Rutter och Gnonto ryktas vara på väg bort, men jag tror Leeds har råd att behålla dom och göra ett nytt försök att nå PL.

2 Middlesbrough. Jag tippar att vi tar klivet upp i år. Vill inte säga att det är ett önsketips, utan jag baserar det på att Carrick nu fått bygga precis det laget han vill ha. Vi är starka i samtliga lagdelar och om vi bara får vara någorlunda skadefria har vi jätteläge att nå topp 2.

3 Luton. Ser ruggigt starka ut. Har knappt tappat några spelare efter degraderingen från PL. Morris och Adebayo på topp kommer ösa in mål. Det som gör att jag ändå tippar dom trea är att det är ett lag som är bäst när de är hungriga, och frågan är hur den känslan är efter två drömsäsonger för klubben.

4. Coventry. Det är lite Football Manager över Mark Robins. Han har byggt ihop ett kanonlag under flera års tid som blir lite bättre för varje år. Har svårt att se att laget ska kunna missa playoff denna säsong. Starkt i samtliga lagdelar och bra samspel.

5. Burnley. Det här Burnley-laget är inte sämre än det som hade lekstuga i Championship för två år sen. Så egentligen borde jag tippa dom etta. Men då var det väldigt mycket positivt runtomkring som Kompany som tränare, nytt offensivt spelsystem m.m. Det känns lite mer dämpat nu. Och man har även många nyförvärv som ska slussas in.

6 West Bromwich. Jag tror topp 5 är givet medan det kommer bli hård kamp om sista playoffplatsen. West Brom är något svagare denna säsong, man har tappat Yokoslu och Kipre, två defensivt starka spelare. Men Corberan är kanske ligans bästa manager och jag tror han tar upp laget på playoff.

7 Norwich. Även Norwich är sämre den här säsongen eftersom man tappat kanske ligans allra bästa spelare i Gabriel Sara. Det är en enorm förlust. Men här finns en skadefri Josh Sargent som bara spelade halva förra säsongen och det finns pengar att värva spelare för innan transferfönstret stänger.

8 Sheffield U. Den av PL-lagen som ser ut att få det svårast. Har tappat i stort sett hela stommen, men gjort ett par fina värvningar. Har i dagsläget ett otroligt robust försvar med Anel Ahmedhodzic och Harry Souttar. Men behöver få in ännu mer kreativitet framåt för att nå playoff.

9 Sunderland. Svårtippat lag eftersom om de får behålla Jack Clarke och värvar en vass anfallare så är dom givna topp 6 enligt mig. Men jag tror Clarke lämnar innan augusti är slut och då tappar laget så mycket att det inte spelar nån roll att man får in en vass anfallare.

10 Preston. Det ständiga mittenlaget ser ut att ha nåt intressant på gång. Har värvat många unga spelare som kan få sina genombrott. Men Preston ska inte räcka till för att nå playoff.

11 Queens PR. Vilket lyft laget fick efter att Martin Cifuentes kom in som tränare. Har nu spetsat truppen med vasse anfallaren Zan Celar och fått behålla nyckelspelarna. En bra vårsäsong brukar betyda stark start på nästa säsong, tror det blir en lugn säsong i mitten för QPR.

12 Bristol C. Många snackar upp Bristol C som en dark horse för playoff. Men jag ser inte riktigt styrkan, framförallt när Tommy Conway verkar vara på väg bort. Har ett bra försvar, men gäller att nye anfallaren Mayulu lyckas för att laget ska vara med och slåss på övre halvan.

13 Swansea. Blev 14:e ifjol och ser något bättre ut i år när man fått in rivjärnet Franco på mittfältet. Men laget ser fortsatt tunt ut framåt. Liam Cullen är ingen stor målskytt i Championship och nye Vipotnik känns inte som nån målkung.

14 Stoke. Var riktigt illa ute innan man lämnade bottenstriden på senvåren. Nu har man plockat in Viktor Johansson som är en av ligans bästa målvakter. Så defensivt ser det riktigt bra ut. Men framåt finns fortsatt många frågetecken. Värvar de en anfallare innan augusti månads slut?

15 Cardiff. Slutade 12:a ifjol och har ett mycket bättre lag på pappret nu. Så varför 15:e? Deras placering ifjol var smickrande då Cardiff var ett av ligans sämsta lag, så även om de är bättre nu blir det svårt att nå övre halvan. Chris Willock och strikern Kanga intressanta nyförvärv.

16 Hull. Gjorde en storsatsning i januari för att nå PL. Det räckte inte till och nu har samtliga stjärnspelare lämnat. Hulls lag har verkligen förvandlats från ett topplag till ett bottenlag. Men det finns mycket pengar och värvar de bra innan fönstret stänger så kanske de kan vara med och utmana om playoff. Men just nu kan jag inte tippa dom högre än 16:e.

17 Sheffield W. Gjorde likt QPR en galen uppryckning under våren och säkrade kontraktet trots att det såg helt kört ut. Tränaren Daniel Rohl hyllas med all rätt. Nu har man även förstärkt med Jamal Lowe och Nathaniel Chalobah som tillför ännu mer rutin till laget. Det som gör att jag inte tror laget ändå tar så stora kliv är att man har många äldre spelare som inte kan utvecklas längre.

18 Watford. Det snackas om dåliga ekonomi och fansen är upprörda. Så inte många positiva tongångar inför säsongen. Truppen är snarlik den som slutade på 15:e plats i fjol. Har ett starkt försvar och en del unga spelare som kan ta nästa kliv, men jag tror övriga mittenlag har ett starkare driv just nu och därför hamnar Watford här nere.

19 Portsmouth. Det finns inget Ipswich bland årets nykomlingar nerifrån. Pompey är väl laget som har bäst chanser att göra succé. Men man har drabbats av lite skador och frågan är om försvaret håller. Men laget har en stark offensiv och kommer säkert ta många trepoängare på väg mot nytt kontrakt.

20 Derby. En annan nykomling som är tillbaka i Championship. Har ett bra försvar med unge Cashin och veteranen Curtis Nelson. Spännande nyförvärv på mittfältet i Goudmijn. Men finns en del frågetecken kring vem som ska göra målen. Jag tror ändå truppen är tillräckligt stark för nytt kontrakt.

21 Millwall. Neil Harris fick ordentlig fart på Millwall i våras och tog sig bort från nedflyttningsstrecket. Men jag tror det blir en ny kamp för nytt kontrakt. För det är ungefär samma lag. Nya anfallaren Macauley Longstaff har öst in mål i lägre divisioner och League 2. Men tveksamt om han kommer leverera på denna nivå.

22 Blackburn. Blackburn åker ur. Den slutsatsen har jag kommit fram till nu. Laget var nere i botten även ifjol och ser nu ut att tappa skyttekungen Sammy Szmodics, även om han i dagsläget fortfarande är kvar i truppen. Och stannar han kommer han inte kunna göra lika många mål som ifjol. Gjort en hel del nyförvärv, men inget som sticker ut.

23 Oxford. Den tredje nykomlingen och den som gick upp via playoff. Man har inte värvat så mycket utan litar på det material man har. En stark defensiv och viktige Brannagan på mittfältet. Men framåt kommer det inte bli många mål. En given nedflyttningskandidat enligt mig.

24 Plymouth. För mig är det givet att tippa Plymouth sist. Dels för att man tagit in Wayne Rooney som tränare som misslyckats överallt i den rollen. Dels för att enda värvningen värd att nämna är backen Victor Palsson, som spelade i Helsingborg för många år sen om nån minns. Och dels för att Morgan Whittaker troligtvis inte är kvar efter augusti, och är han det kommer han ha svårt att göra en lika kanonsäsong igen.

1
nucleus

Dina genomgångar gör min dag, min vecka, min månad och min säsong.

1
BIG FAT LAD

Intressant, grymt jobbat, Andrealdo!

0
Andrealdo

Haha, kul att det kan glädja så mycket, nucleus :)

1
Wilf Mannion

Gediget jobb Andrealdo. Som alltid!


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva