Middlesbrough - Swansea 1 - 0

1
BoroDubai

Ny säsong!

Ser riktigt lovande ut tycker jag med en bra trupp från förra året och några vettiga nyförvärv. Vill gärna ha in Giles som vänsterback med.

Tror att startelvan blir som följer :

Dieng
Ayling RVB Clarke Engel
Morris - hackney
Jones Azaz McGree
Latte

Spännande med nya offensiva mittfältaren från city med. Ökar konkurrensen.

En anfaller till o en vänsterback o en ung högerback vore bonus.

Ser framemot matchen !

1
BIG FAT LAD

När "Ökenräven" startar trådar vet man att folk är taggade ute i Boro Vikings-diasporan.

1
BIG FAT LAD
1
BIG FAT LAD

Irriterande att det inte går att lyssna på försnacket på BBC Tees längre.

0
Vicke2003

I år blir jag bäst på att tippa 😎

1
BIG FAT LAD

Vicke2003, är du på plats på Riverside eller spar du dig till cupmatchen i Leeds på onsdag? Fatta att vi förväntar oss en liten lägesrapport från dig nu. Det behövs inte många meningar, men du måste haha

0
Vicke2003

Jag är inte i England förrän i september tyvärr!!

1
BIG FAT LAD

Intressant att den här nye jänkaren går rakt in i startelvan. Och lite oroväckande att Lenihan inte ens är på bänken. I övrigt så känner jag att det nu är läge för Azaz att steppa upp, det får va slutlallat nu. Målen och poängen måste levereras.

0
Andrealdo

Blev precis den startelvan som BoroDubai spådde. Skönt att kunna spela bästa laget i premiären, även om jag håller Lenihan som bättre än Clarke. Men han är väl inte redo för 90 minuter ännu.

Supertaggad inför detta!!!

0
Andrealdo

Ja, oroväckande att Lenihan inte ens var på bänken. Såg inte det. Fry inte heller på bänken. Howson som mittback om nån går sönder…

0
Vicke2003

Jänkaren är förresten den 1000e personen någonsin att spela för Middlesbrough

1
BIG FAT LAD

Antal medlemmar som tippat första matchen i år: 14
Förra året: 13
Förrförra året: 13
2021: 18

Så vi har stoppat raset!

0
Andrealdo

Swansea har en ny mittfältare som heter Franco som drog på sig massvis med gula kort i portugisiska ligan ifjol. Gäller att vi står upp i närkamperna mot honom.

1
BIG FAT LAD

Nu rullar fulstreamen men det är inget ljud?

1
BIG FAT LAD

Haha vilket jävla hemmatifo - skämskudden framme....har sett BK Häcken göra bättre än det där skämtet.

1
BIG FAT LAD

Såja ljudet funkar - schööönt

1
BIG FAT LAD

Helt perfekt utspark av Dieng till Jones där som borde ha gjort det mycket bättre.

1
BIG FAT LAD

Svagt av Jones igen....

0
Andrealdo

Väldigt lågt arenaljud i streamen. Eller är stämningen helt död?

0
Andrealdo

Azaz, antingen passar du eller skjuter i det läget

1
BIG FAT LAD

Säg inte att det var den där jävla Azaz som fuckade upp när vi kom 3 mot 1 där ??????????????

0
Vicke2003

Straff 🙀

1
BIG FAT LAD

SÅJA STRAFF!!!!!!!!!!!!!!

0
Andrealdo

Sätt den nu!!!

0
Vicke2003

1 - 0

1-0!

1
BIG FAT LAD

wWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO

0
Andrealdo

YEEES! Vilken grym straff!!!

0
Andrealdo

Så viktigt att målkungen börjar göra mål direkt

0
Andrealdo

Säg nån målvakt som hade tagit den där straffen

1
BIG FAT LAD

Han kommer göra kaoz med skytteligan i år - måtte Brighton och Villa och liknande lag hålla sig borta med sina halvfeta checkhäften!!!!!!!!!

Edit. Fast det var väl fransoser som det ryktades om nu här senast iofs.

1
BIG FAT LAD

Gillar det jag ser. Vi är inte där ännu, självfallet, men det finns tendenser till de där galet snabba anfallen och försvaret är ju ramstarkt än så länge. Finns inget att klaga på. Jag tror detta blir riktigt trevligt.

0
Andrealdo

Stabil första halvlek. Känns som vi har full kontroll på det.

1
BIG FAT LAD

Sjukt i slutet när bollen landade ovanpå Engels huvud och han inte visste vart den tog vägen....hela läktaren garvade åt honom....haha

1
BoroDubai

Bra första halvlek vill ha ett mål till

1
BIG FAT LAD

Titta på Azaz passningar, hela tiden lite för korta - blir vansinnig!!!!!!!!!!

1
BIG FAT LAD

Kolla på Azaz asså vad faaaaaaaaaaaaaan??????????????

1
BIG FAT LAD

Släng in den här Hamilton nu då.

1
BIG FAT LAD

Azaz bränner friläge.....

0
Andrealdo

Nu går Azaz ut

1
BIG FAT LAD

Azaz avplockad, måtte vi aldrig mer se honom.

1
BIG FAT LAD

87 minuter spelade och Swansea har alltså 0 skott på mål.

0
Vicke2003

Väldigt jobbig match att följa, som vanligt.

0
Vicke2003

Men som vanligt enkel vinst 😎

0
Andrealdo

Alltså Jones. Vad gör han??? Så kåt på att göra mål själv att han inte ger Boro 2-0

1
BIG FAT LAD

*pust*

0
Andrealdo

Inte en enda som tippade 1-0

1
BIG FAT LAD

Precis, Jones måste väl spela till han Burgzorg där så han också får igång målskyttet.

0
Vicke2003

Sjätte plats i ligan efter en match spelad. Oftast är vi sist, så rätt stor uppgradering

1
BIG FAT LAD

Och våra huvudantagonister om automatic promotion tappade poäng hemma mot Pompey, kvitterade turligt i 95:e.

1
nucleus

Skön vinst och skönt att tipstävlingen drar igång på riktigt nästa omgång.

1
BIG FAT LAD

Går inte heller att lyssna på eftersnacket på BBC Tees. Trist.

0
UpTheBoro

haha fy fan, här har man laddat i flera dagar och slutar jobbet vid 15:00 (perfekt tänkte jag) och kommer hem, börjar ladda med en bira...

Katastrof. Slarvigt, men hade ändå inte gjort någon skillnad för jag hade varken kunna se eller lyssna på jobbet så på ett sätt skönare.

Men otroligt antiklimax - sett fram emot matchen hela veckan.

Härligt med 1-0-vinst!!

0
Vicke2003

Nästa ligamatch är också 13:30, bara så du vet!! 😹😬

1
BIG FAT LAD

Haha den e jobbig, UpTheBoro!

0
UpTheBoro

Tack för stödet! 🇦🇹🏎️❤️

Hur var matchen?

Några spaningar från övriga omgången efter att ha ögnat lite:

Ryan Giles gör 58 min för Hull. Uppsatt som vänsterytter i LiveScore. Vet inte vad det säger oss.

Sam Silvera utbytt i paus för Pompey. Skadad eller är han bara fortfarande en riktigt konstig spelare?

Ben Gibson startar för Stoke. Känns lite sorgligt att han inte ser ut att nånsin komma tillbaka till oss - med allt det innebär och så bra som han var under Karanka. Men samtidigt säkert helt rätt sportsligt av klubben - vi har ju gott om bra mittbackar om de kan hålla sig hela.

Stoke kan nog bli en positiv överraskning i år. Man värderar väl Gibson lite med sentimentalitet men med Viktor Johansson som får hålla nollan i kassen och med Schumacher på tränarbänken lär de bli stabila.
Minns ej var Andrealdo hade dem i sitt tips?

Oxford United spöar Norwich i återkomsten till Chippen och de gör det med en 34-årig former Boro academy graduate i startelvan. Ska sägas att han tog sig in i A-laget - spelat med oss i PL och totalt gjort över 80 framträdanden för Boro.

Jag kände i alla fall ”lever den jäveln”.
Quizfrågan är nu såklart: vem pratar jag om i Oxford?
Inge fusk

1
BIG FAT LAD

Adam Johnson?

1
Wilf Mannion

Måste vara Bennett?

0
Andrealdo

Bra spaningar UpTheBoro. Jag går bet på Oxford-spelaren, trots att jag nyligen gått igenom deras lag. Hade Stoke på 14:e plats i mitt tips. Kanske för lågt, men tycker de fortsatt ser rätt svaga ut framåt.

0
UpTheBoro

Joe Bennett stämmer! Känns som 5 år sedan han var rätt medioker i Cardiff. Trodde att han på sin höjd harvade i Darlington eller något non-league nu om han fortfarande spelade.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva