Derby County - Middlesbrough 1 - 0

1
BIG FAT LAD

Då välkomnar vi killen med gangsternamnet Tommy Conway till klubben! In med han direkt, tycker jag. :)

1
nucleus

Get the tommy gun out

1
BoroDubai

Gissa på samma lag som startade mot Swansea.
Skulle gärna ta ut Azaz o lira Gilbert eller Burg..

Känns som de båda är lite mer kreativa men kul att vi äntligen har lite alt.. förra året spelade alla som var friska i princip..

0
YakuBoro

Håller med. Leedsmatchen visade ju att det finns altetnativ!

1
BIG FAT LAD

Vi är inte uppsatta på Fawanews ännu, oroväckande.

1
BIG FAT LAD

Nu e vi med!

0
Andrealdo

Jag såg Leeds-matchen i efterhand häromkvällen. När jag först såg resultatet tänkte jag att Leeds måste kört med b-laget. Men då var det ju inte riktigt. Och kul att se våra reserver kliva fram. Gilbert ser riktigt intressant ut och Coburns passning till Burgzorg, det såg jag inte att han hade i sig.

Nåja, gäller att inte bli självbelåtna nu. Derby är nykomling och efter förlusten i premiären kommer de på hemmaplan ge 120% för poäng. Så gäller att vi också levererar på topp.

Gissar att BFL njuter av Djurgårdens framgångar i Europa så att Derby fick vänta till igår med att värva Widell Zetterström :) Så han lär ju inte stå för Derby i den här matchen.

1
BIG FAT LAD

Ironin när en djurgårdare går till ett lag som heter "Derby"....kan inte gå så bra hahaha

Men skit i det nu, nu fokuserar vi på varför Leach-Holm tvingades från diffen, varför Andrealdo?

0
Andrealdo

BFL: Hmm, gissar att du också har koll på att det har kopplingar till vad som händer ute i den stora nyhetsvärlden…

0
Andrealdo

Men ja, Widell brukar inte vara bäst i Derby-matcher, så där har du en poäng :)

1
BIG FAT LAD

Jag har alltid en poäng :)

1
BIG FAT LAD

Till alla andra> Nu är jag och Andrealdo klara med derbygnabbet inför morgondagen så nu kör vi på som vanligt.

0
Andrealdo

Burgzorg i startelvan. Ersätter McGree som inte ens är med på bänken. Skadad igen? Ingen Howson heller. Vi har inte ett mittbacksalternativ om Clarke eller van den Berg går sönder. Det är lite oroande. Conway på bänken, lär nog få göra ett inhopp.

1
BIG FAT LAD

Ska nu det här eländet med McGree börja igen???

0
Andrealdo

Angående Conway för 5 miljoner pund. Jag tror inte han är värvad som ersättare för Latteh Lath. Jag tror vi går All in för Premier League den här säsongen. 5 miljoner pund var typ det vi hade kvar att spendera enligt reglementet och jag tror Gibson och ledningen ser hur Leeds faller isär, hur många andra förväntade topplag är sämre i år. Jag tror inte vi kommer sälja nån spelare i augusti. Nu köööööör vi!!!!

1
BIG FAT LAD

Jag får inte igång matchen?

0
Andrealdo

Sen ska vi nog inte ha för höga förväntningar på Conway. 5 miljoner pund var ett litet överpris. Han gjorde 10 mål på 39 matcher i Bristol C och är 22 år. Var inte alltid given i Citys startelva. Så hade han inte varit engelsman hade han nog kostat 2 miljoner pund. Men han ville verkligen komma till oss och verkar hungrig på att ta nästa steg i karriären, så jag tror han kommer bli nyttig för oss denna säsong.

1
BIG FAT LAD

Helvete alla andra streamar funkar förutom vår.

0
Andrealdo

Jag kommer tyvärr missa dagens match, så har inte testat streamen.

1
BIG FAT LAD

Nu så!

1
BIG FAT LAD

Vilket strul, nu visar de Lutonmatchen på vår stream.

1
BIG FAT LAD

Det här funkar inte. Köper matchen från Boro LIVE idag.

1
BIG FAT LAD

Det går tydligen inte att köpa matchpass idag, vad fan händer?????????????

1
BIG FAT LAD

Någon som köpt match pass?

1
BIG FAT LAD

1 - 0

Kom precis tillbaka när Derby gör 1-0 på ett friläge från mittlinjen.

1
BIG FAT LAD

Det här känns som på den gamla goda tiden runt 2009 då alla letar efter en match som inte laggar eller försvinner.

1
BIG FAT LAD

Hann se någon minut och då såg Derby duktigt påkopplade ut och spelade ut oss så inte förvånad över att de gjorde mål.

0
boozeboy

O där bar säsongen igång

1
BIG FAT LAD

Plocka av Azaz, det räcker nu.

1
BIG FAT LAD

Vi ligger på konstant men får inte in bolljäveln.

1
BIG FAT LAD

Underkänt mål på en tveksam offside, sen i stolpen.

Det vill sig inte.

1
BIG FAT LAD

Azaz kliver i vägen för Lattens skott...

1
BIG FAT LAD

Azaz av, Conway in!

1
BIG FAT LAD

Gick in och kollade på Derbys hemsida och guess what....där kunde man köpa matchen för 10 pund. Helt jävla sjukt.

1
BIG FAT LAD

Och där sprack vår dröm om en bra start på årets säsong. Och som vanligt skapar McGrees konstiga skador oro både i truppen och bland oss supportrar.

1
BIG FAT LAD

Vi kanske även måste konstatera att Leeds vaskade Ligacupen i onsdags medans vi tog ut oss fullständigt och orkade inte idag när det väl gäller.

Det gäller att vara smart och se att det kanske finns ett längre spel i allt det här.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva