Några bilder från Middlesbrough

0
Vicke2003

Jag plåtade mest massa bilder på stan och hade inte uppe telefonen alls under matchen men fick en bild på några av grabbarna när de värmde upp! Jag glömde att arenan känns lite mindre än vad den gör på tv. Det är rätt skumt att den kan ta 10 000 mer åskådare än vad Malmö Stadion (den nya) kan, trots att de typ känns lika stora. Det var 26 000 på plats idag. Jag hatar det de har gjort med bortaläktaren. Av nån anledning är det en enorm avgränsning mellan bortasektionen och hemmasupportrarna, och man går miste om typ kanske 1000-2000 platser som hade kunnat fyllas. Dessutom ser det mindre smickrande ut med massa tomma stolar.

imgur.com/a/IVGCDWv

Och wow, Hackneys mål var helt magiskt på plats. Tror det var vår bästa match på typ flera månader. Jag störde mig på Carricks byten som vanligt men de funkade den här gången.

Jag har precis börjat banta också så var inte så sugen på en vanlig parmo (den har typ 2000 kalorier) den här gången men jag var tvungen att i alla fall äta en mindre för det måste man ju.

Det var kul att se Carrick på plats också. Hans tränarstil är väldigt lugnande och man kunde se att spelarna verkligen gillade honom. Även när det stod 0-0 och Stoke var nära på att göra mål stod han stilla och höll sig lugn. Stokes tränare var däremot väldigt hetlevrad och skrek och gormade på allt och alla. Det ingav verkligen inte lugn i Stokes spelare.

Det blev dessutom bråk på södra läktaren. Ultrasgrupperingen startade något internbråk med några högre upp på läktaren och slutade sjunga i protest.

Några typ 12-åringar bredvid mig var väldigt kritiska mot vissa spelare, speciellt mot Micah Hamilton. ”He’s useless” sa dem så fort han kom in på planen. Det känns som något man hade hört på Boro Vikings.

0
Vicke2003

Och förresten, läs min nya artikel om alla (tror jag) svenskar som var nära på att spela för Boro.

www.svenskafans.com/england/middlesbrough/svenskarna-som-nastan-spelade-for-middlesbrough-673181

1
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Middlesbrough - Bristol City

Stort tack för matchrapporten och bilderna, Vicke! Det hade räckt med bara några meningar så detta uppskattas verkligen.

Synd du inte filmade bråket..........;)

Tack även för artikeln, noterade att Brittney Spears (Tobias Grahn) var nära....puh haha!!

1
nucleus

Har tippat 2 - 1Middlesbrough - Bristol City

Bra jobbat, tack Vicke!


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva