Boro - Bristol City (lör 19 okt kl.16)

2
BIG FAT LAD

Noterar att McGree orkat ta sig till Australien där han ska möta China och något mer pissland nästa vecka. Det finns det kraft till....

2
BIG FAT LAD

Så fort landslaget kallar blir han kärnfrisk - det är som ett mirakel!

1
Wilf Mannion

....och sen kommer tillbaka och missar 7-8 matcher
med en mystisk skada. Lågt odds på det scenariot.

2
BIG FAT LAD

Exakt så, Wilf!

Tyvärr behöver vi honom så vi får försöka att vara snälla.

1
Vicke2003

Insåg precis att jag kommer missa Malmös guldmatch 😭😭

2
BIG FAT LAD

McGree spelade hela matchen igår. Så räkna inte med att han startar på lördag, han har andra prioriteringar, som sagt.

1
Vicke2003

Jag blir så förbannad över biljettpriserna. Den är ett hån mot arbetarstaden Middlesbrough att den billigaste vuxenbiljetten får kosta 460 kronor. Mitt under ”the cost of living crisis”.

Arenan är nästan aldrig slutsåld och för varje år behöver mer och mer personer säga upp sina säsongskort eftersom priserna är så skyhöga.

Kommer Gibson någonsin att göra något åt detta? Sänk biljetterna med typ 100-200 kronor och få arenan slutlsåld varje match. Det är runt 5 000 tomma stolar varje helg.

Jag kan inte ens tänka mig vad priserna hade sett ut om vi gått upp till Premier League. Förmodligen typ 600-1000 kronor eller så… det är sinnessjukt.

Jag vet att priserna förmodligen är ganska låga jämfört med typ Arsenal eller Chelsea, men det ursäktar dem inte alls. I allsvenskan kan jag få en biljett på ståplats för 150 spänn, och borta mot Djurgården betalade jag bara 90 kronor nån gång.

2
BIG FAT LAD

Billigaste biljetten till imorn går på 30 pund (412 kronor) och då sitter man på långsidan.

Här finns en artikel från i år om varför klubben tvingats höja priset på årskorten en aning (en höjning av minimi-löner bla). Ett intressant stycke är också detta:
"Such is the difference between match-day costs at that other club compared to their match-day revenue, the other club have actually calculated that they would be financially better off if they paid their supporters £10 per match to stay away, because it would allow them to remove the match-day costs like staff, security and stadium upkeep."

www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/middlesbrough-increased-season-card-prices-28627980

Men visst är det dyrare än våra konkurrenter, kostar det så smakar det, helt enkelt - och promotion kostar.
www.reddit.com/r/Championship/comments/1dmnln4/season_ticket_prices_for_championship_clubs/#lightbox

1
Vicke2003

Intressant artikel!

Det känns dessutom rätt ologiskt att priserna skulle höjas vid en uppflyttning, när intäkterna ökar så markant. Men trycket blir ju högre och så klart går det att mjölka pengakon. Coventry (jag tror det var Coventry i alla fall) gjorde något bra förra säsongen. De lovade sina supportrar att de skulle behålla samma pris på årskorten om de gick upp till Premier League — det tycket jag vi också hade kunnat göra.

Sen så tycker jag att priserna för borta-biljetter är alldeles för höga också. Det är rent av supporterfientligt, och det är nästan alla klubbar i den här serien skyldiga till.

I Tyskland och Frankrike har vissa klubbar börjat ha gratismatcher- där det är gratis inträde. Och det verkar ha funkat jättebra, och klubbarna säger att intäkterna från köpen i kioskerna osv. väger upp för tappet av biljettintäkterna. Kanske något som engelska klubbar skulle kunna prova

1
Vicke2003

Tyckte det här inlägget var roligt.

x.com/janaagefjortoft/status/1847229872055230798?s=46

Känner någon från Boro Vikings någon från Norges fan club?

2
BIG FAT LAD

McGree på bänken. Den såg man inte komma....

1
Vicke2003

På plats!
imgur.com/a/AS3TThA

2
BIG FAT LAD

Bara Hackney och Latten som kan göra mål i startelvan.

1
Vicke2003

Du måste ha missat att Latte inte gjort mål på typ 9 matcher

2
BIG FAT LAD

Härligt, Vicke!

2
BIG FAT LAD

Förvånande att vi bara har en vinst mot Bristol City de senaste sex åren.

2
BIG FAT LAD

Så sjukt irriterande när streamen inte börjar i tid....

2
BIG FAT LAD

Såja, bild men utan kommentatorer.

2
BIG FAT LAD

...och Latten bränner ännu ett friläge. Vad fan är det för fel på honom??????

2
BIG FAT LAD

Otroligt. Hackney och Dieng ska köra nån fancy grej i straffområdet och fuckar upp. Boom tappar bollen och vi har 0-1 i rökan.

Efter att ha dominerat matchen totalt som vanligt.

2
BIG FAT LAD

1 pers online.

Fattar ingenting.

Edit. Kom på. Hälften här har fokus på annat håll. Förståeligt.

2
BIG FAT LAD

Borges, fruktansvärd spelare. Är inte bra på nåt. Helt pointless.

2
BIG FAT LAD

Sådär, den här nye Edmundson snubblar på bollen ett par gånger nära straffområdet och så har vi 0-2.

Sinnes.

2
BIG FAT LAD

Vi måste ta ett samtal med Latte Lath och där meddela att han får en Premier League-lön. Först då förlåter han det som skedde i somras. Han driver med oss nu. Det är nu helt klart.

McGree har drivit med oss i två säsonger. Det är inte seriöst det han håller på med.

2
BIG FAT LAD

Fast det är klart, det är inga dåligt slitsamma resor som typ hälften av våra startspelare fått genomföra senaste veckan: Surinam, Australien, USA, Elfenbenskusten. Är rätt stora projekt att ta sig dit. Ingen som flyger till typ Belgien på 50 minuter lixom.

2
BIG FAT LAD

Hhahaahah bra skott av det här pajas-lånet Hamilton, hamnade väl nere i floden.

2
BIG FAT LAD

Loggar ut nu. Orka.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva