Men vad är det för galet sår/utslag som Carrick har fått mitt i fejjan, ser ju helt jävla sjukt ut på presskonferensen! Har Dieng suttit på hans ansikte under sjukdomsperioden, är det så kallade ap-koppor eller monkey pox som det heter på engelska? Ser nästan ut så när man googlar skiten. Har vi inte en läkare som läser här ibland som kan uttala sig?
Har gått tillbaka i arkivet och noterat att Carricks utslag sågs redan i samband med Leeds-matchen den 10 december. Detta sammanfaller även med det datum då Dieng ska ha anslutit till truppen efter sin svåra mystiska sjukdom. Sedan dess har utslaget blivit värre och värre och nu såg jag på intervjun igår att det hela utvecklat sig till ett stort köttsår på kinden. Carrick har tidigare även pratat om att han lidit av psykisk ohälsa i perioder, kan det finnas ett samband till det? Att han likt Guardiola kliar och river sig vid stunder av stress eller andra kognitiva nedsättningar som förmågan att kunna förklara försvarsspel för ett lag?
Jag har tänkt på det rätt mycket också. Trodde det dkulle bli bättre snarare än värre nu. Förmodligen blev han typ biten av nån insekt eller nåt och fick en allergisk reaktion. Det skulle jag gissa på i all fall. Sen kan han inte hålla sig för att klia där och då blir det värre
Kul att se en pigg Carrick i intervjun innan matchen! x.com/Boro/status/1873448904026431747?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Escreen-name%3ABoro%7Ctwcon%5Es1
Status på monkey poxet: Själva köttsåret är borta på bara tre dagar, otroligt. Tror det är på bättringsvägen, men det är enormt viktigt att vi även fortsättningsvis är observanta kring hans tillstånd.
"Symptoms are also accompanied by a rash that appears in blisters on the face. It´s overwhelmingly affecting sexually active gay, bisexual and other men who have sex with men.":
theconversation.com/monkeypox-an-expert-explains-what-gay-and-bisexual-men-need-to-know-187882
Nån på twitter skrev att Carrick och Dieng hamnat i slagsmål — vilket hade förklarat såret och att Dieng varit borta på sistone. Jo visst… hahah
Vad sjuuuuukt, redan i trådens två första inlägg misstänkte jag att Dieng hade något med detta att göra haha!
Nominerad till årets spaning: BIG FAT LAD.