Crystal Palace och Ipswich har lagt bud på Doaks i spannet £15-16 mill. Oroväckande. Fast Liverpool fattar förmodligen att han redan nu är värd det dubbla och låter han fortsätta hos oss fram till sommaren.
Ja, skambud på Doaks. Och även det som kommit in på Kaffe Latten. Hoppas vi går igenom detta fönster med samma trupp. För visst behöver vi inget mer just nu?
Beror kanske på hur länge Conway är borta? Kanske även en ny målis?
Jag tycker vi borde köpa Viktor Johansson
Matt Crooks håller på att värvas av Hull! Väldigt random.
x.com/jameshoggarth/status/1876256080944316779?s=46
Crystal Palace har höjt sitt bud på Ben Doak:
x.com/boropolis/status/1876349121683927349?s=46
Ryan Kent verkar bli ersättaren ifall affären går igenom:
x.com/graemebailey/status/1876300120431710292?s=46
Jasså, gamla fina Crooks är redan hemma igen. Kommer hem lite med svansen mellan benen, känns det som. Han snackade ju om att ta med sig hela familjen och att han kanske skulle bli kvar där borta även efter karriären i form av ledare osv. Undrar vad som hände?
Börjar bli läskigt mycket rykten kring våra två stjärnspelare nu. Känns som att Liverpool säljer Doaks till Palace för att kunna ge det som Salah vill ha för en förlängning. Men vad vet jag?
Både West Brom och Luton försöker värva Isaiah Jones nu, och båda klubbarna ska träffas med Jones nu i veckan.
Matthew Hoppe lämnar klubben
mfc.co.uk//news/2025/january/09/matthew-hoppe-departs-boro/
Matthew, tack för allt du gjort för klubben, du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan som den fantastiska fotbollsspelare och människa du är. Önskar dig lycka till i din nästa storklubb.
/BIG FAT LAD
www.socceramerica.com/matthew-hoppe-escapes-island-maroon/
Han har alltså inte spelat en enda match sedan 2022 hehe…
Middlesbrough försöker låna Bournemouths målvakt Mark Travers
x.com/boropolis/status/1877412085253955789?s=46
Travers vore ett jättebra lån. För verkar som Dieng blir borta en månad till och Brynn kanske resten av säsongen. Så vi vill inte sitta med bara tredjekeepern Glover.
Jones verkar klar för Luton för 5 miljoner pund. Blev lite chockad över detta. Visst, han är andraval bakom Doak. Men han håller hög klass när han har sin dag och om Doaks lån avslutas nu i januari så ser det riktigt illa ute. Och om vi inte går upp lär vi aldrig ha kvar Doak nästa säsong, så förstår inte varför vi släpper honom. Visst, prislappen är väl okej, men känns inte helt bra det här.
Nu måste vi verkligen få behålla Doaks. Och nu när vi fått in pengar för Jones så borde vi höja prislappen på Kaffe Latten till 25 miljoner pund.
Officiellt med Jones. Tycker också det känns fel. Men...min spaning om att han betett sig på ett mycket märkligt sätt under inhoppen förstärks. Han kommer dock från London så han kanske vill närmare släkten om familjen ska utökas och så vidare. Har ju vart en del "problem" senaste åren, minst sagt:
Sju (7): www.thesun.co.uk/sport/25297308/middlesbrough-isaiah-jones-mental-health-carabao-cup-chelsea/
Tydligen är Leeds också ute efter Latte Lath
x.com/ekremkonur/status/1877674523161436635?s=46
Hjalmar Ekdal är aktuell för Middlesbrough, skriver Anel Avdic.
x.com/boropolis/status/1878180021250011500?s=46
I sincerely hope the always injured Ekdal-whore never plays for Middlesbrough FC.
Jag är i London nu men fick precis min resa förstörd!
Atlanta United vill köpa Latte Lath för 18 miljoner pund!! Sky Sports bekräftar.
x.com/skysportsnews/status/1878462178073698743?s=46
Atlanta har kommit överens med Latte Lath
x.com/boropolis/status/1879914011762004414?s=46
Boro ska byta till Castore som tröjleverantör:
x.com/borobuzz/status/1880307647574077678?s=46
Hittade detta:
"Why is Castore so popular?
There's a number of reasons, but key among them are the brand's ability to offer rapid turnaround of product, the ability to offer bespoke product unlike anything else on the market, and a new commercial deal that uses an incentivised growth model that benefits both parties."
Javisst, make sense.
De är också ökända för att vara en av de sämsta tröjtillverkarna. Flera toppklubbar har brutit samarbetet med dem efter bristande kvalitet.
Leverkusens tröjor var så dåliga att klubbmärket ibland trillade av under matcherna — och det är bara ett (1) exempel.
www.telegraph.co.uk/football/2023/09/29/castore-face-losing-more-football-clubs-amid-kit-compliants/
När Bayer Leverkusen fick på sig sina Castore-tröjor säsongen 2023-24 så vann de ligan och cupen för första gången någonsin i klubbens 120-åriga historia. Så så jävla dåliga kan tröjorna inte varit.
De har bytt till New Balance i år dock....:)
Morgan Whittaker ryktas till Middlesbrough från Plymouth.
x.com/boro_breakdown/status/1881337128988348598?s=46
Ben Doak stannar i Boro! Det är för sent för Liverpool att återkalla honom nu:
www.thenorthernecho.co.uk/sport/24874258.middlesbrough-ben-doak-boost-liverpool-recall-cut-off/
Alltså är det officiellt med Latten? Fattar inte vad som händer. Massvis med rykten, mer än vanligt. Måste betyda att vi vill ha in någon
Jag skulle gissa att det förmodligen är Latte Laths agent som försöker sprida massa rykten för att sätta press på Middlesbrough. Agenter förstör den moderna fotbollen.
Ryan Giles är på väg till Boro! Han var i Middlesbrough idag och gjorde sina ”medical tests” med klubben.
Sunderland försöker värva Chuba Akpom. Vad tycker ni om det?
Giles e klar,måtte vi få se hans fina vänsterinlägg återigen! Fast vi vet ju att han inte har vad som krävs för Premier League...men det får bli en senare fråga när vi gått upp. :)
Samtidigt, vilken helt onödig karriärsväng han gjorde. Han verkar inte vara den skarpaste indianen i wigwamen iofs.
Värvar dom Akpom så går dom upp, så det är rätt smart.
Däremot är det ju en spottloska från Chuba-horan att han går till vår största rival....
...och nästa vecka har vi Sunderland på Riverside...kan bli "intressant"....måtte han bli sönderhatad (fast det har väl Boro-publiken inte i sig längre).
Vill även passa på att säga hej då till Micah Hamilton....FOOOOK OFF YOU FAT LAZY CUNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det ju så att han bara har lånats ut. Tror han kan utvecklas väl i Stockport
Det viktiga är att skapa ett drev så vi slipper se Hamilton återvända.
Blev oväntat glad när jag såg intervjun med Giles. Läge för Latte Lath att lukta på kaffet och vakna till för nu kommer det stenhårda fina inlägg från båda kanterna.
Den ständigt skadade Hjalmar Ekdahl är helt klar för Groningen. *phew*
Välkommen Morgan "Mogge" Whitaker till Englands skönaste klubb!
Whitaker lirar på höger, det borde betyda att jones säljs eller doak går tillbaka.
Boozeboy> Kom in i matchen. Har du legat nedsövd i veckan eller? :)
Boro ute efter David Strelec aka "The Slovakian van Persie" - nu kör wiiii!!!!
BIG FAT LAD> Seriöst, hur fan orkar du?
Jag vet inte.
Nån Boro-supporter har varit inne och trollat:
en.m.wikipedia.org/wiki/David_Strelec
49 mål på 18 matcher i år - inte illa för en 156 centimeter lång 89-åring!
Haha magiskt!
Matt Clarke är på väg till Derby County
Tycker Clarke är bättre än Edmundson men fattar samtidigt att han inte vill sitta bänk.
Ang det du skrev i andra tråden om att du börjar vända till carrick out-ringhörnan köper jag det helt men personligen är jag för att han ska få åtminstone några veckor till.
Har haft mycket skador (men å andra sidan: varför får vi det? 3 hälsenor på backar- måste ju va extremt ovanligt?) och truppen har visat sig inte va så bred som många ville ha det till inför säsongen. Så med folk tillbaka eller på g tycker jag att han ska få en chans.
Med det sagt får han fan förstärkningar nu och backning i truppbygget med Giles och Whittaker och troligen Travers eller annan målis in så får han inte ordning på det snart tror jag även han tappat klubbens förtroende snart.
När direktuppflyttning ser nästan omöjligt ut förväntas nog playoff och om vi fortsätter halka tror jag de agerar rätt snabbt innan säsongen är körd.
Apropå det så är frågan om inte det blir Doak till vänster och Whittaker till höger framöver.
Båda lär ju vara tänkta att spela i alla fall och det tror jag lär betyda att vi har sett det sista av McGree.
Känns synd men han har varit för jävla tröttsam att ha i laget senaste tiden.
Barlaser ryktas på väg bort. Känns helt rätt att skicka båda om vi kan
Atlanta United börjar bli otåliga med Latte Lath:
x.com/tombogert/status/1884359254091395310?s=46
De är fortfarande intresserade i Latten men det börjar bli brottom för dem nu och de har börjat leta efter andra anfallare också.
Mark Travers är här! Kommer han stå mot Sunderland?
Det hoppas jag verkligen! Glover har en så himla osäker aura runt sig. Helt ponduslös gestalt.
Morgan Rogers med en hat-trick idag! Made in the Boro
Jag gillar nya målisen, han känns trygg och stabil som person. Lär vara ett snäpp upp jämfört med Dieng.
Sedan vill jag hylla Morgan Whittaker också. I fråge-intervjun så säger han att hans favorityrke vid sidan om fotbollen är safari-guide. Att gilla djur är ett fint mänsligt drag och jag delar det med honom. Hade jag inte blivit fotbollsligist så är det inte helt omöjligt att jag blivit militant djurrättsaktivist. Tänk att få mata knogmackor urskillningslöst i fejjan på någon som plågat en liten hund eller liten kattunge exempelvis...och som trodde att han kom undan med det - då snackar vi njutning. Nog om det. Hade varit intressant att veta vilket favoritdjur som Whittaker har också. Mitt är flodhäst, de är så coola. Savannens farligaste djur och så otroligt sköna på så många andra sätt. Mer detaljer om det får ni någon annan gång, men hela Youtube är fyllt med filmer där de fullständigt dominerar sin miljö och omgivning.
Latte Lath nästan helt klar för Atlanta:
x.com/boropolis/status/1884982251722596448?s=46
Förövrigt är mitt favoritdjur vesslan
Intressant val av favoritdjur. Vesslan är ju känd för att nästla sig in på olika platser och ställa till oreda. De luktar dessutom illa.
Porto har försökt värva Hayden Hackney:
x.com/boropolis/status/1885342828257022087?s=46
Matthew Hoppe klar för danska Sönderjyske.
Nära härifrån så kanske åker över och fixar en autograf nån gång.
*Pust* Gick rykten på mitt svenska lags forum att han var på g till oss....
Det hade faktiskt varit kul att åka dit och se honom spela. Men tågförbindelserna är väldigt krångliga vad det verkar. Klubben ligger på Jylland och är typ 5 timmar bort från Lund
Vicke: vi drar dit ihop!! Eller ännu bättre - går och ser Boro-Sunderland på pub nånstans i Skåne på måndag?
Tyvärr :( på måndag lämnar jag redan Skåne
Ja men va trevligt, en skåneträff är jag på i framtiden! Har träffat några boro supportrar på sir tobys från och till under åren. Jag bor relativt nära malmö så är flexibel:)
08orna kan inte få allt bra!
Grymt, lite avundsjuk på er, hoppas ni får ihop någon träff där nere i södra avdelningen.
Går lite trögt med samlingar här i hufvudstaden för tillfället. Har efterlyst "Pollock" hos "Missing People" och även kollat efter honom på "Charles Dickens" när jag gått förbi men utan resultat. Och "Andrealdo" vill inte träffa mig innan hans lag har vunnit över mitt lag i ett derby...så det lär dröja....
Samuel Iling-Junior på lån, gäsp. Såg "disco-filmen" och "Sopranos-filmen" som klubben lagt upp på sociala medier, men fattar inte riktigt.
Chuba Akpom klar för Lille, lite skönt ändå.
Tyvärr ryktas det att Doak fuckat upp ett ligament i knät så han lär vara borta. Lite typiskt bara några timmar innan årets hemmamatch....men det är som det är. Bara att gilla läget som vi alltid gjort....*suck*
Lyssnade på "Fotbollsmorgon" idag där "spelexperten" "Myggan" tyckte det skulle bli kul om Latte Lath gick till Atalanta....*clownvarning*
Ja boozeboy: vi får glo nån match nu under våren!!
Om Doak är trasig förklarar det ju lite varför vi tar in både Whittaker och den här killen.
Aldrig sett Iling-Junior men har ju fått speltid i både Juventus och Bologna så han kan ju inte vara helt värdelös.
Ryktas även om Iheneacho på lån som Latte Lath-ersättare. Det är ju lite snaaark zZz men förstår det samtidigt. Dumt att bli desperat med Latte lath-pengarna och kanske bättre/smartare att värva en striker på lång sikt i sommar.
Mycket intressant att läsa ikapp kring här, att BFL älskar flodhästar och att Skåne-gänget är på väg att styra upp nåt. Härligt!
Även om jag inte varit så aktiv i forumet i januari, så har Boro varit väldigt aktivt på transfermarknaden. Och jag är nöjd med hur det har blivit.
Här är mina betyg på varje övergång.
Spelare ut:
Isaiah Jones 3/5: Kändes lite märkligt att vi sålde honom med tanke på höjden han har, men visst, 5,9 miljoner pund är ändå en bra summa för en backup-spelare.
Matt Clarke 4/5: Är en riktigt bra back på den här nivån, men visst, vi har andra backar som går före. Så kanske klokt att sälja honom. Han har lite Marcus Danielson-syndromet. Enormt bra i nick- och duellspelet. Men värdelös i snabba rusher och vändningar och mediokert passningsspel.
Micah Hamilton 5/5: Var tyvärr ingen hit, trots att det lät på BFL:s City-polare att det fanns nånting där. Klokt att han får hitta självförtroendet i League 1.
Sam Silvera 5/5: Även han fåt hitta självförtroendet i League 1.
Alex Gilbert 4/5: Jag tycker alltid Gilbert är bra när han kommer in. Men med tuffare konkurrens nu under våren så är det bättre att han får glänsa i League 1.
Matthew Hoppe 5/5: Givet att han lämnar
Spelare in:
Mark Travers 5/5: Med Dieng och Brynn skadade så var det kanon att vi fick in en så pass duktig och rutinerad målvakt som Travers. Har inte spelat matcher på länge, så kan ta lite tid innan han visar sin klass.
Morgan Whittaker 5/5: Var ju en av ligans hetaste spelare i somras, att vi nu kan köpa honom för 7,1 miljioner pund känns som ett reapris. Har väldigt hög kapacitet och ska bli kul att se vad han kan göra i ett topplag.
Ryan Giles 5/5: Var ju otroligt bra hos oss för två år sen. Kommer med stukat självförtroende nu, men kanon att vi kunde låna in honom och vässa inläggen från vänster.
George Edmundson 3/5: Har gjort det helt okej hos oss på lån, blev ändå lite förvånad att vi köpte loss honom. För han lär inte hålla i PL. Men 0,7 miljoner pund är ju bra pris för en okej back på denna nivå.
Iling Junior 4/5: En gång supertalang, har inte fått det att lossna varken i England eller Italien. Men att ta klivet ner till Championship kan vara det han behöver för att hitta självförtroendet. Tänker att han blir en frejdig inhoppare på ytterkanterna.
Sen är frågan vem som ersätter Latte Lath om han nu lämnar. Ryktas om Iheanacho på lån för resten av våren. Första känslan är att det är en bra ersättare, sen ser man att han varit helt värdelös senaste säsongerna, men är 28 år och borde peaka nu. Han har en hög höjd i sig, kanske kan det lossna hos oss.
Supertrist om Doak gått sönder.
Jag vet precis vilka knappar jag ska trycka på för att få tillbaka "Andealdo" till forumet...:)
Hahaha
Såg att Blackburn lånat in Emmanuel Dennis. Tänkte först att det hade varit ett bättre val än Iheanacho, men även Dennis har några tunga säsonger efter att ha briljerat tidigare. Så kanske vi ändå valde den bästa.
Tommy Smith går i pension, skriver BBC Tees
x.com/bbcteessport/status/1887073490940952685?s=46
Ah, han la upp det på Insta också.
Har tyckt det varit mer och mer provocerande att se honom som expert i studios, men nu förstår man ju bättre. Även om man befarat att han inte kommer läka till samma spelare.
Tror ni att vi får se Lenihan spela i Boro igen (har ju en liknande skada)?
Trist med Smith, men väntat. Vi har exakt samma problem med en akillessena för en spelare i Gnaget. Martin Elingsen köptes in för lite drygt ett år sedan och var med i tre cupmatcher innan han ådrog sig skadan. Sedan dess har det varit ett ständigt arbete med rehab och nu även operation. När jag läser om detta så undrar jag om normannen någonsin kommer att återkomma i spel.
Lenihan tror jag också lägger ner karriären snart, tyvärr.
Ja man undrade ju hur det skulle gå för Plymouth Argyle efter vi köpte deras bästa spelare:
Sunderland - Plymouth 2-2
Plymouth - West Brom 2-1
Plymouth - Liverpool 1-0
Steve Cooper sägs vara Michael Carricks tänkta ersättare! Vad tycker ni?
Bara det inte blir Gary O´Neil....
Blir Bristol City hans sista chans att bevisa sig själv?
Grejen är att vi var i en liknande svacka ifjol. Helt plötslilgt så vände allt och vi torskade bara en match på de tolv sista omgångarna. Tror därför han får någon match till.
Vi närmar oss ett landslagsuppehåll och samtidigt rapporteras Riley McGree nästan vara frisk igen… det är nåt fuffens på gång här
Klart det är fuffens, har lyft detta hur många gånger som helst. Han driver med oss.