Det här laget är svårälskat alltså.
Vi har det trots allt fortfarande i egna händer men man har ju svårt att se hur det här laget ska vinna två raka matcher.
Håller med dig, UpThe Boro. Har funderat på det här laget under dagen och är fortfarande helt oförstående till varför de inte krigar och ligger helt utslagna när domaren blåser av. Som någon skrev, vill de inte gå upp eller vad är det frågan om? Såg Burnleys match igår kväll och de spelarna slet som djur för att ta sig över målliinjen, vilket de även gjorde. Det är ju sånt man vill se och förväntar sig. Känslan är att om vi inte vinner på lördag så kommer det bli rätt upprörda scener på Riverside. Carrick var stressad i intervjun efter matchen igår.
Kollar MC:s presskonferens nu och blir så frustrerad över hur samlad, composed och liksom ”kall” han är och har känt likadant i ett halvår nu. Samma skit varje gång - ”visa lite genuina känslor och passion” känner man.
Men det är roligt också, för det där gillade man ju väldigt mycket innan man tröttnade på det. Och så tänker jag tillbaka på Chris Wilder och hans förbannade gnäll, bortförklaringar och temperament och hur man ville halshugga karln. Då känner jag att jag gillar Michael igen och att vi ska till playoff tillsammans. Vi får se om det står sig efter matchen…