Jag är luttrad.
Kul att vi sålt 4.000 plåtar till försäsongsmatchen på Ibrox ändå.
Tänkte kolla hur Hayden sköter sig i kvarten på lördag också.
Välkommen Rob Edwards - må du ta oss till toppen!
Efter attt ha sett intervjun med honom så är min inställning försiktigt negativ. En riktigt ögontjänare och smilfink som säger de rätta sakerna med ett riktigt filmstjärneleende. Han har tom förmågan att låtsas bli lite känsloslam när han pratar om Boro som klubb och dess publik. Kommer folk att orka med den här liraren, tveksamt. Jag ger honom till jul.
"SACKED IN THE MORNING..."
ALLMÄN INFO: Veckan innan midsommar så försvann den fantastiska fulstreamningssajten fawanews.com. Så det blir till att köpa abonemang från mfc.co.uk om en dryg månad så räkna med ca 2,200 spänn där.
Då börjar vi alltså fönstret med att sälja Josh Coburn till Millwall.
Rob Edwards påminner om Sigge Eklunds mäklarbrorsa i USA.
Jag googlade denne bror till Sigge Eklund och inser nu att den sökningen för alltid kommer finnas kvar som ett digitalt fotavtryck från min dator.
Tack så mycket UpTheBoro!
Haha.
Intressant start på sommaren iaf. Skönt o slippa Carrick det fixk tyvärr utför sista två åren bara.
Känns ok manager men mer positiv med erfarenhet på coacherna känns som iaf ett steg i rätt riktning.
Lite förvånad att vi sålde Coburn så snabbt men verka som bra med pengar nytt rekordköp för Millwall..
Mycket o göra denna sommar på spelarfronten känns som vi kommer tappa Azaz, Hackney o Berg med men bör får bra betalt för dem iaf..
Ja var synd på fawanews se om det kommer fram någon bra ny sida denna hade ju all sport o funkade bra
ALLMÄN INFO: Glädjande nyheter! Fulstreamningssajten som togs upp här ovan har bara bytt toppdomän, skriv ".sc" istället för ".com" så funkar det.
Kanon ska testa
Troligen lär vi spela 3-5-2 va? Eller med 3 mittbackar i alla fall. Blir spännande att se hur vi agerar där. Borges och Ayling känns lite för slöa för att spela wing backs, men gjorde båda det rätt bra som mittbackar under andra halvan föregående säsong och skulle kunna fylla roller där.
Fry, Edmundson har vi. Kommer Lenihan tillbaka till sin nivå? Säljs van der Berg?
Min bedömning är att vi behöver minst en höger wingback och en mittback. Kanske mer.
Bangura, Engel, Borges finns till vänster men frågan är om nån är tillräckligt bra.
Sen mycket annat som lär ske också, men nöjer mig med att analysera backlinjen idag.
Ett potentiellt lag i dag:
———————Sol Brynn————
Ayling-Van der Berg-Fry-Borges-Bangura
——————Hackney-Morris————
————Whittaker———Azaz————
———————Conway———————
Bänk: Dieng, Lenihan, Engel,Barlaser, McGree, Burgzorg, Forss
Ish.. Säljs VDB, Hackney, Azaz (något som är sannolikt) så har vi att göra i fönstret minst sagt om vi ska vara slagkraftiga i år.
Man känner ju inget jättepirr inför säsongen....det gör man inte.
Ska bli intressant att se om vi blir erbjudna ett "Early bird"-pris på Boro Live i år. Det får vara ett riktigt bra sådant för att jag inte ska köra fulstream iofs.
Haha, så deppig transfersommar det här är.
Inte mycket som händer och känslan är ju att Hackney och van der Berg drar halvvägs i Augusti och så ska vi ersätta dem sent i fönstret.
Man vet ju aldrig vad som sker men har svårt att se oss komma topp 10 ens. Kommer vi på övre halvan ska vi vara glada.
Om det sen skulle visa sig att båda är motiverade och stannar är det en annan femma och viss morgonluft kan vädras. Eller om scoutingen (som förvisso varit bra under Scott) gräver guld som ersättare. Förstärkningar behövs även om de stannar givetvis.
Välkommen till Storbrittaniens skönaste klubb - Alfie Jones!
Whats It All About?
Winning, Alfie. Winning.
(Ganska svår popkulturell referens här ovan, men ni anglofiler fattar).
Välkommen Abuhubbabubbay Kunte' - kul!
Tror det här kan bli nåt. Läser att han var med och tog sitt Ligue 2-lag till en åttondelsfinal i franska cupen ifjol. Imponerande....
Kommer bli en tuff höst!
Intressanta namn som ryktas om men behöver många nya in.
Vänsterback, högerback, central mittfältare, anfallare är väl högsta prioritet
Sen vore väl fint med en till anfallare som tredje alt. Samt en till yngre centralmittfältare o kanske en målvakt..
Agreed terms med Ipswich om Hackney.. 20m plus. vad fan ska han dit och göra? Hade köpt det om det var PL men varför ska vi förstärka en konkurrent? Och vill han ens dit?
Ja du, kan vara så att vi redan bestämt att casha in honom så blev den som gav bästa budet?
gibson får fan sluta vara sånn jävla buisnessman för bara en säsong om vi skall ha chans att gå upp. En jävla gång kan han väl ta en förlust
Tydligen tackade han nej till erbjudandet från Ipswich, alltid något. Låter ju då som att han hellre tar ett PL-anbud.
Callum Britain klar från blackburn ny högerback.
Känns som en bra förstärkning och tror han går rakt in i elvan för lördag. Högerback var väl svagaste positionen med bara gamle Leeds försvaren.
Skulle gissa startelva :
Brynn
3-4-2-1
Jones- Borges - Fry
Brittain and Australien wingback
Morris - Hackney CM
Whittingham - Burgzorg ?
Conway
Kan ju hoppas Azaz eller den andre australiensaren är friska men tror inte det
Hackney tackat nej med till Ipswich
Rykten igår om att vi försökte hijacka Akpoms lån till Birmingham men nu verka det som att han går till Ipswich istället . Hade varit bra alt i en av 10 rollerna
Hörde i en podd att Rob Edwards vunnit 17 av sina 72 senaste matcher. Inte fact-checkat det så tänker bara utgå ifrån att det stämmer. En PL-säsong med Luton ska föras till protokollet, dessförinnan kickad i Watford.
Vår försäsong ser ju inte bättre ut. Finns anledning att tvivla på den här gubben.
Man ska ju ha i åtanke att det var Nathan Jones som till stor del byggde Luton, även om Edwards sen tog upp dem och coachade i PL och det ska han ha beröm för såklart. Men hur mycket som egentligen var hans verk vet väl ingen riktigt än.
På det positiva kontot är ju att Adi Viveash lovordas av många och att han har väldigt högt anseende på championship-nivå och att han kanske är assistenten som kan lyfta Edwards.
Många tippar oss runt 15:e i försäsongstips. Mycket hänger nog på vad som sker under avslutningen på transferfönstret och om Edwards är en bluff eller ej.
Håller med om att det är svårare att tagga till inför den här säsongen än tidigare. Kanske är det för att det är svårt att se hur vi ska hamna topp 6. Men får vi behålla Hackney kan vi slåss om playoff. Hade vi varit kyliga och inväntat att Danny Rohl skulle säga upp sig från Sheffield W hade vi kunnat sitta med en bättre tränare nu också. Men vi får ge Rob Edwards en chans, han har ju ändå lyckats i den här ligan tidigare. Så här tippar jag säsongen.
1. Ipswich: Klart bästa laget. Ännu bättre nu än när de senast spelade i Championship.
2. Leicester: Har ekonomiska problem och kan få poängavdrag (troligtvis -9). Men truppen just nu är lika bra som när de vann ligan för två år sen. Men kanske tvingas sälja fler spelare.
3. Southampton: Har väldigt vass offensiv, nye tränaren Will Still tokhyllas. Men finns hål i lagbygget. Var usla i PL ifjol.
4. Coventry: Har fått behålla laget och går mot ny playoffplats. Inte lika bred trupp som övriga topplagen.
5. Sheffield U: Tappat Ahmedhodzic och Souza. Ser svagare ut än i fjol, men tillräckligt bra för topp 6.
6. Birmingham: Överlägsna i League 1 och har storsatsat. Stor chans att nå playoff.
7. Middlesbrough: Ser sämre ut än förra säsongen. Har ändå kapacitet för att nå playoff. Viktigt behålla Hackney.
8. Norwich: Har tappat Sainz och lär även sälja Sargent. Tunga tapp, men starka ersättare i Kvistgaarden och Diallo. Utmanar om playoff.
9. West Brom: Tappat sen tränaren Corbean lämnade. Stabilt lag som har kapacitet för topp 6.
10. Millwall: Värvat dyrt i sommar, bland annat Coburn. Utmanar om playoff, men räcker nog inte till.
11. Bristol C: Nådde överraskande playoff ifjol. Succétränaren Liam Manning har lämnat, för svårt upprepa fjolåret.
12. QPR: En klubb på uppgång igen och har fått in en skicklig tränare i Stephan. Lade vantarna på eftertraktade yttern Poku.
13. Swansea: Värvat Inoussa från Häcken. Hamnar ofta i mitten och lär bli så även nu.
14. Portsmouth: Höll sig kvar med marginal ifjol. Svåra andraåret nu? Nja, har värvat bra.
15. Derby: Även Derby höll sig kvar ifjol och har värvat vassa forwards i Morris och Agyemang.
16. Watford: Blir nog mittenlag igen, men då övriga lag värvat bättre blir det undre halvan.
17. Oxford: Har liten budget, men värvar klokt. Tror det räcker för nytt kontrakt igen.
18. Wrexham: Gått upp tre säsonger i rad. Övertygande inte helt i League 1, har värvat många äldre spelare, räcker troligtvis för nytt kontrakt, men många har nog högre tankar om den här upphaussade klubben.
19. Hull: Har ekonomiska problem och kan bara värva spelare på free transfers. Har en trupp för mitten just nu, men lär tvingas sälja spelare och får det tufft.
20. Stoke: Underpresterar år efter år. Risk att bli indraget i bottenstrid även denna säsong.
21. Charlton: Tog sig upp via playoff. Har värvat smart och det kan räcka för nytt kontrakt.
22. Blackburn: Överpresterade ifjol och har tappat flera av sina nyckelspelare. Tror dom för en tung säsong.
23. Preston: En klubb på nedgång. Avslutade våren svagt och höll på att åka ur. Ser svagare ut nu på pappret.
24. Sheffield W: Självklar jumbo. Har stora ekonomiska problem. Flera spelare har brutit sina kontrakt och så även succétränaren Danny Rohl.
Som jag väntat. En av många fina traditioner. Tack.
Berg utanför, då bör han gå. Hade gärna haft honom en säsong till men vill pågen hem så.
www.transfermarkt.com/sontje-hansen/leistungsdaten/spieler/485582
Sontje Hansen, talang som inte blommat ut. Än eller aldrig det är frågan. Men jag tror fan den här killen har enorm potential, undrar varför han valde Boro?
youtu.be/iyChK7SCiPc?si=Hfr6m8IavzqUyoeC
interview
Kollat och läst en del om Hansen nu, verkar onekligen ha stor talang och varit lite omtalad för många år sen. Ser spännande ut. Hoppas han blommar ut hos oss.
Nu verkar Sverre Nypan va nära på lån från City. Kan också bli bra men ung och lite oprövad på högre nivå. Vad tror ni om den?
Första inlägget på år och dagar. Ska försöka bli mer aktiv igen!
Hansen känns lite risky. Är ju främst en winger, men vi kör ju utan yttrar. Och vad man förstått så har han ibland blivit gnällig i laget om han inte fått som han vill. Stor talang som är snabb och teknisk, men går han bra in i gruppen om han bara blir inhoppare?
Sverre Nypan känns intressant. Dominerat norska ligan vid 17 års ålder. Såldes dyrare än Bergvall. Så han ska nog ses som en ännu större talang än Bergvall och han är ju typ ordinarie i Tottenham. Så Nypan hade varit fin att få in på lån. Antar att han då skulle lira som en av två offensiva mittfältare bakom forwarden.
Kul att se dig tillbaka förresten, Grahnen
Läst på lite mer om Nypan nu, tror han är i nivå med Ben Doak, så kan bli riktigt bra. Vi är även på gång att värva Chabaly från Metz, gjorde 15 mål i franska andraligan ifjol som ytter. Kan även spela anfallare. Och vi jagar även målmaskinen Strelec igen, nu när hans klubb missar Champions League är klubben öppen för försäljning. Men ryktas om 10 miljoner pund.
Tycker Hansen känns meningslös, en poor mans Morgan Whitaker. Läste också om hans attitydproblem.
Har nu kollat upp den här Nypan, däremot. Den killen tar jag gärna på lån. Gärna.
Såg nu att Ben Doak är på gång till Bournemouth för 325M SEK så tyvärr lär han inte återvända till oss.
Välkommen tillbaka "grahnen"! Fattar dock inte hur man kan försvinna från ett supporterskap i femton år så känslan är att du snart är borta igen.
Sverre Nypan klar på lån från City. Intressant!
Ser gärna en forward nu, conway är okej men han är lite för ego och slösar bort en del bra läge. Det börjar likna nått i min mening. 2-3 värvningar till så kanske vi kan utaman topp 6
Spännande med Nypan! Såg intervjun med honom nu och vette tusan hur det här går alltså, han känns ung. Han är precis lika gammal som Ben Doaks var när han kom till oss i och för sig så förhoppningsvis får vi samma utväxling.
Är beredd att ge honom två matcher innan domen faller från mitt håll.
Noterade även att han svarade "Åge Aleksandersen" som hans favoritartist. Här är det klipp med flest visningar från den artisten på Youtube. Jag bara undrar, vad i hela helvetet är det frågan om hahahah?
www.youtube.com/watch?v=yAJy2medLSw
Haha, liten musik-romantiker den där Nypan.
Nu har vi även värvat backen Adilson Malanda från Charlotte för 6,5 miljoner pund. Dyrt för en mittback och han ansluter först i januari. Men jag gillar värvningen.
-Han är 23 år och har redan gjort över 100 matcher i MLS med höga betyg
-Att klubben krävde att ha kvar honom till januari för att han ska fullfölja säsongen visar hur viktig han är för dom.
-Han har jagats av flera andra klubbar, som Ajax, Club Brügge och Benfica.
-Vi behöver fler mittbackar. Just nu har vi ju bara Fry och Edmundsson. Sen har vi Lenihan när han är tillbaka och Ayling och Borges som kan spela mittbackar. Men i och med trebackslinjen är vi i behov av en back till.
Nackdelen med denna värvning är väl att vi nu måste sälja nån till innan vi har pengar att värva en anfallare för? Barlaser och Forss lär lämna innan sista augusti, men där får vi bara småsummor. Rädd för att Hackney säljs för att finansiera en ny anfallare. Jag tycker det är fel. Hackney är för viktig. Måste finnas nån anfallare på lån vi kan ta in i stället.
MFC.co.uk lyfter alltså att han tagit Charlotte FC till en nuvarande sjunde plats i Eastern Conference som en merit....haha
Men det blir nog bra, han känns stabil. Såg att han bara var 1.85 m dock, hade gärna sett någon centimeter till som mittback.
Ja, oron för Hackney ligger kvar.
Bamford har brutit sitt kontrakt med Leeds. Vad känner ni för en återförening i Boro-tröjan? Väldigt skadedrabbad, men vi vet vad han kan och är ”bara” 31 år. Vet inte hur nära han är att vara spelklar, men kan vara värt en chansning att plocka in som backup till Conway. Danny Ings söker ju också ny klubb, men kräver väldigt hög lön.
Malanda, har absolut 0 % koll på, men va fan stämmer 8musd?? I så fall har vi blivit rånade oavsett. Ingen erfarenhet what so ever av engelsk fotboll. Han kanske är bra men kommer han vara 8musd bra? Då skall han leverera riktigt bra.
Btw, han är 1,94
Tänkte precis också korrigera hans längd. Han ser reslig ut på klippen jag sett så det behöver vi inte oroa oss för.
Aidan Morris börjar ju allt mer likna en succé från MLS så fattar varför vi kikar på den marknaden, där man absolut kan hitta guld, även med Arfsten från Columbus Crew som vi ryktas ha konkret intresse för som vänster wingback.
Men bakom varje Aidan Morris lurar också en Matthew Hoppe 🥶
Jag kan ibland undra varför vi är så svaga på att plocka unga, hungriga spelare från främst league one men även two.
Finns många lyckade exempel i närtid, till exempel Harrison Burrows i Sheffield U och i sommar har QPR klippt ett par stjänskott från League 1 som sägs vara nåt extra.
Kanske är det för att vi brände oss med Marc Bola och Dijksteel? Kan inte minnas att vi spanat på den hyllan sen dess?