"Fotbollsmorgon" körde mycket om Hellberg imorse. Pratade ganska länge om Boro i början av programmet och även Axén och Frida Fagerlund kommenterade nye managerns första tid. Smått surrealistiskt att en så stor del behandlar Middlesbrough FC, men det är förhoppningsvis bara att vänja sig.
www.youtube.com/watch?v=H-pMWYhDBmQ&t=7630s
Med detta sagt så måste alla här på forumet ta sig en titt i spegeln. Vi har nu hundratals nyfikna svanskar och engelsmän som kikar in här och undrar vad vi tycker om klubbens utveckling. Så ni som inte skriver så ofta, eller typ har slutat skriva, får ta er i kragen och gärna skriva något inlägg då och då.
Såg förvrigt det fantastiska "Inside Matchday"-inslaget från Hull-matchen nu och noterade att Hellberg somnat på bussen och kom sist in vid spelarentrén helt yrvaken och bad om ursäkt för detta.
Jag spolade igår bara fram till intervjun och inslaget där Frida Fagerlund pratade om Boro. Gillar henne, väldigt insatt och har svinbra koll på den engelska fotbollen. Får kolla igenom delarna när de andra också pratar om det.
Ja det är fan märkligt att höra det pratas så mycket i svensk media och diverse poddar som aldrig tidigare knappt nämnt Boro.
Vad tror vi om kvällens match? 4 raka förluster för Charlton, på pappret svårare match än Hull. Tror och hoppas vi kan rulla på denna vågen just nu.
Tror på seger ikväll.
Känns som laget börja kika igång nu och om vi kan spela som mot Hull så blir det riktigt kul år.
Tror på samma lag alt med någon ändring i försvaret.
Inte följt svensk fotboll alls senaste året men Kim gör ett bra o ärligt intryck. Samt verka veta hur han vill spela!
Om Hellball innebär att vi vinner, så är jag ok med det 🤷
Jag tycker det är roligt att alla på sociala medier är överraskade över att han kan prata engelska. Jag såg jättemånga engelsmän som skrev att vi inte borde värva Kim Hellberg eftersom han ”förmodligen inte kan engelska”.
Nästan alla svenskar kan ju engelska, men i videon med Fotbollsmorgon så berättade Hellberg att han hade snackat på engelska i omklädningsrummet ända sedan han var i Värnamo, så det är duktigt ändå! Även om alla svenskar kan bra engelska så kan kanske inte alla fotbollstermer på engelska, men det har han onekligen övat upp nu.
Den där intervjun från Rockliffe har nästan 100.000 visningar nu. Galet.
Strelec sjuk. Synd, han kommer aldrig igång riktigt.
Mmm synd med Strelec, hade behövt ha igång honom. Har svagt förtroende för Conway. Sliter och gör väl de defensiva o presspelet bra men målskyttet är obefintligt. Kan ju hoppas de släpper lite när / om han väl får in ett. Sitter nog mycket i hövvet nu.
Den optimism som råder innan den match har jag fan aldrig vart med om, folk har blivit helt tokiga hahaha
Nu är det upp till bevis för Gilbert. Var det en engångsföreteelse eller är det en spelare att räkna med framöver, Jag tror inte det men hoppas jag har fel
Vilket jävla spel - kung McGree är tillbaka!
Vi är så sjukt bra.
Man är fan i chocktillstånd
Haha ja typ
Han kan inte sluta göra mål!!!
Fem i fem senaste för sopan hahahaha
Vi gör lite som vi vill i halvleken. Trycker på lite i kontringarna och då är vi verkligen LIVSfarliga.
T o m Burgarn ser bra ut i det här systemet.
Eller är mest förvånad att han verkar förstå instruktioner överhuvudtaget liksom
Ganska lätt spelschema för Hellberg egentligen. Bara mittenlag. Men det är nästan inga riktiga topplag i serien i år förutom oss och Coventry, så vi borde väl kanske slå alla mittenlag?
Dock tror jag att Southampton och Ipswich kommer gå starkt nu med sina pengar från Premier League. De kommer bli våra främsta konkurrenter om andraplatsen. Speciellt efter januari. Då är det viktigt att vi behåller våra bästa spelare, och kanske tar in nån från Hammarby om Hellberg vill det. Jag har inte kollat på så mycket Bajen i år, men jag undrar liksom hur någon som Nahir Besara hade gjort ifrån sig i Championship.
Bra halvlek vad jag förstått! Följer bara via livescore appar. Vi flyger fram!
Besara, riktigt bra i allsvenskan men 34 år… inget vi ska ta in.
Vem borde vi ta in från Hammarby? Om någon?
Ingen.
Punkt.
Vi har ju redan Neto Borges, men han spelade aldrig för Kim Hellberg. Det ryktas dessutom om att han vill flytta till Bristol permanent.
Haha ja, Soton och Ipswich har verkligen också fått upp farten.
Besara är nog uppskattningsvis hälften så bra som våra poängspelare. Han är ju rätt slö i allsvenskan liksom och tror inte han håller. Hans skott som i sin tur är kanske bäst i serien sämre än Whittaker och Hackneys tillslag t ex.
Om han tar nån tror jag det är spelare som är viktigare för hans spelsätt. Eriksson som nämns men vi har inte riktigt behovet på samma sätt när Malanda kommer in.
Så jag lägger mina pengar på Markus Karlsson, om det blir nån. Lahdo är ju mest intressant men han är nog för dyr för oss
Kolla igenom truppen nu och ingen jag vill ha hit egentligen. Viktor Eriksson snackas det ju om, men tveksamt. Får ju in Malanda nu som snart är spelklar.
Lahdo helt klar intressant för framtiden men bara 17 år. Såg jävligt fin ut när han fick börja spela men som sagt, precis börjat få speltid i allsvenskan och väldigt ung.
Tack för analysen!
Vill inte heller ha nån. Det är väl i så fall om nån anses som ett måste för att få igenom hans metoder snabbt nog.
Ja, Championship är typ den sjunde bästa ligan i Europa, om inte världen. Allsvenskan ligger på typ plats 25, så de flesta spelarna är för dåliga för Championship. Men vi har ju sett spelare som Hugo Larsson göra bra ifrån sig i Bundesliga osv. Det är inte omöjligt för en spelare från Sverige att vara ganska bra i England.
Nä absolut inte det jag menar heller. Men spelare som Besara som har sina styrkor i speluppfattningen och tillslaget är ju inte sällsynt i Europeiska toppligor.
Barry Bannan i samma ålder i Wednesday, sist i Championship, är nog snäppet vassare än Besara. Det är vad jag tror iaf.
Sen gör ju Touré från Bajen rätt bra ifrån sig i Hoffenheim, men han hade ju enorm spets i sin snabbhet och ung vilket bär långt
16 raka utan mål för Conway?
Jag tycker Conway passar bättre som en inhoppare sista 20 på en match. Någon striker för startelvan är han verkligen inte
Sjukt.
Då blev det spännande igen då.
Onödigt
Oops
Inte förvånad att vår sämsta försvarare, Edmundson, är inblandad i reduceringen.
Har haft en del it problem idag:) hur ser vi ut idag? Är vi fortfarande bra?
Blåååås av!
Har dom haft nåt tryck på kvittering eller har de sett lugnt ut?
Väldigt stort tryck!!
Men som tur är lade domaren bara till 4 minuter, phew
Där har vi lite flyt på slutet, men tre pinnar i säcken.
Ses på lördag alla 8 pers online, natti-natti!
3 raka, detta går alldeles för bra nu. Kan någon förklara vad som kommer komma härnäst?
Tre raka segrar!
Jag skrev mest för att se min åtta:)
Jag tippar sällan själv men måste medge att 8:an på tröjan är väldigt imponerande, Wilf :)
Även Coventry tappade poäng borta mot Preston, trots att Preston spelade med en man mindre hela andra halvlek. Känns som att de kanske börjar svaja lite.
@Wilf, du har börjat bli kaxig. Kanske dags och bruka allvar och ge dig en match. BFL, fram med din spåkula :)
Ser nu ett mönster, du har alltså satsat på 2-1 och 1-1 i alla matcher så här långt. När du sätter ett 4-0 resultat får du cred från mig :)
Jag ska försöka mig på ett mer vågat resultat till helgen:)
Det är inte min mening att vara kaxig men det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man.är bäst