Vad tar vi med oss in i denna vecka?
- Ipswich sköna torsk mot Blades i lördags. Sitter förövrigt och kollar Coventrys match mot vår nästa motståndare Norwich nu.
- Att Malanda sägs ha skadat fyra tänder i det brutala överfallet i slutet av senaste matchen.
- Att vår sportdirektör Kieran Scott skadat sig i någon form av olycka, men ska nu vara tillbaks från sjukhuset.
Vore ju utomordentligt bra om Coventry trots ledning tappar poäng mot Norwich.
Ser man på! Norwich vänder mot Coventry och vinner. 3 poäng upp till Coventry nu.
Norwich hemma kommande lördag blir nog dock en svår nöt att knäcka . Spänningen stiger.....
Har precis bevittnat en riktigt trevlig och underhållande match från Carrow Road. Coventry tog ledningen, men ett krigande och galet kämpande Norwich lyckades vända till seger inför en lyrisk hemmapublik. Norwich är klart bättre än sin tabellposition och det här var lagets fjärde raka seger. De har fått in en vänsterytter nu i januari som fått med sig hela laget, Ali Ahmed, och han var duktigt även ikväll och gjorde det avgörande målet.
Vi vinner på lördag, men kanske inte med 4-0, 5-0.
Har förövrigt en profetia angående helgens match där vi alltså ligger endast tre poäng bekom Coventry. Jag tror att vi någon gång under matchen kan komma upp i 8 pers online.
Den profetian tror jag slår in:)
Till och med jag tänkte vara inloggad på lördag :-) Jobbar visserligen, men kommer vara ganska lugnt så kan hänga här inne under matchen. Men skandal att Viaplay väljer West Brom-Pompey som match, två bottenlag ju.
Ja, Norwich har fått en riktig nytändning, det kommer bli tufft. Men känslan är att vi bara köööör nu!!!
8 rätt tippade matcher, du är på väg mot en riktigt fin säsong Wilf.
Tror det blir riktig tufft att ta några som helst poänh idag.
Starkast möjliga startelva med McGree och Brittain tillbaka. Känner mig ovanligt taggad inför matchen.
Ja, kul att se McGree tillbaka. Blir det 4-3-3 idag med Browne på mittfältet? Gillar att vi ändrar uppställning och spelsystem ganska ofta, vi måste vara väldigt svårscoutade för motståndarna.
På dagen 20 år sedan Boro Vikings-forumet skapades. Det tar vi en vinst på idag!
Funkar Fawanews fortsatt om man vill fulstreama matchen?
grahnen: Oj, är det så alltså. Stort ju!
Grattiis till Vikings!!
Andrealdo, japp.
Tänk på att man ska använda ”fawanews.sc” och inte fawanews.com.
Grattis på 20-årsjubileet!
Fin start, men Norwich vill spela sig ut från sitt eget straffområde, har dom inte fattat nånting? Dom kommer bli straffade redan innnan paus.
Tack Vicke, nu funkar min stream.
Känns skakigt i försvaret
1-0!
Vilken balja av Hackney!
Sexton minuter tog det innan deras idiottaktik misslytckades hahah - YEEEEES
Man verkligen njuter av vårt spel senaste 5 minuterna.
Fattar inte hur flera av våra spelare helt plötsligt blivit så tekniskt snabba. Helt fantastiskt.
Den där Ali Ahmed som BFL varnade för ändå vållar oss stora problem. Whittaker har ingen bra första halvlek.
Vi stressar sönder dom totalt, så underbart att se.
Den här matchen skulle vart stängd för länge sen.
Whittaker alldeles för långsam vid friläget. Håller inte med om att vi är så dominanta. Norwich känns farliga. Tveksamt om vi kan hålla nollan idag.
8 inloggade, når vi 10 innan matchens slut?
Loggade in precis, så då är vi nio
Eller inte, nån kanske precis loggade ut
Bra start på andra, men vi slarvar med sista passningen. Ska vara 2-0 där.
Alltså, vi spelar så sjukt snyggt just nu.
Vilka lägen vi har att stänga skiten....ojojoj.
Vi bara flyter fram i anfall efter anfall, otroligt.
Morris skott är verkligen usla, alltid varit.
Inte ofta jag säger detta, men är inte domarjävelln helt felfri....än så länge?
Hur kan det inte vara rött????
....om man bortser från att han missade en frilägesutvisning precis hahah
Skrev du det där precis innan BFL?
Haha, misstänkte det. Vilken superjinx det blev.
Alltså, det måste ju vara rött. För även om det finns en Norwich-back bakom så skulle ju Conway kommit helt fri mot en Norwich-back, vilket skulle vara garanterat mål.
Så om man kommer fri och fälls av en back så blir det rött för att det bara är målvakten som är kvar. Men om man kommer fri och fälls av målvakten så blir det inte rött för att det bara är en back kvar då...
Allt bara dog av när McGree gick av och Gilbert kom in.
Helvete vad fåglar!!!!!!!!!!
Borde ta betalt för varje fiskmås som får bevittna matchen från första parkett.
Strelec och fry, är alla friska helt plötsligt?
Jaha, då ska vi se vad vår superstjärna Strelec har att bjuda på....inget som vanligt förmodligen.
Bra byten ändå. Fry alltid skön att få in i mittförsvaret.
Drog på sig en gult efter 30 sek lyckades han med i alla fall....
Tog en minut för Strelec att ta gult kort.
SÅÅÅJA QPR kvittera mot Coventry
Preston tar ledningen mot Ipswich
Och Ipswich ligger under mot Preston
Och Ipswich 0-1!!
9 pers online!
Och QPR 2-1!
Fan vi får inte sabba det här
Strelec är helt slut efter en rush....där han dessutom tappade bollen.
Coventry ligger under
Delad serieledning smakar fågel!
Ja strelec skall bara vara i boxen, han är ingen man mot man i en rush
Vilken kamp det blir sista kvarten nu, vi har ju tappat allt efter bytena. Men men, vi får se det långsiktiga i att få behålla McGree på planen i fler matcher.
Jag orkar inte ens kolla
Hull tog ledningen nu och gick om Ipswich. De e är bara fem poäng bakom oss
Med en match mindre spelad
Nu får vi se vad Hellberg sett i Sarmiento.
Herregud, det där gav mih en hjärtattack…
Visste att Fry skulle komma in som hjälte! Det gör han alltid.
Pheeeeew
Sjuk save, fry!
4 minuter kvar att kämpa på nu.
Gilbert är så svag.
Ipswich kvitterar
Såja, frispark med 40 sekunder kvar
...och Gilbert tappar bollen igen...
JAAARAAA
VIKTIGT!!!
KIM HELLBERG RED-WHITE ARMY!!!
Ingen skönare vinst än 1-0! Men synd att Ipswich kvitterade precis
Vilken härlig seger!
Länge sen man njöt så mycket av att se Boro spela. Känns som att vi varit det bättre laget i stort sett varenda match sen Hellberg kom in.
Och där förlorade Coventry! En av mina favoritlärare i grundskolan höll på QPR, så jag gläds med honom idag!