Silly Season sommaren 2024

1
Andrealdo

Det var länge sen jag kände mig så nöjd med truppläget inför nästa säsong. Det är väl tre spelare som riskerar att lämna, men jag tror dom blir kvar. För jag hoppas PL-klubbarna vill se en till säsong av Latte Lath innan de öppnar plånboken. Hans stats innan Boro-tiden är ju inte imponerande. Hackneys skadesäsong lär också göra att han blir kvar. Och McGree har också haft en strulig säsong. Vill han vara kvar? Jag hoppas han går in med rätt inställning till nästa säsong.

Så därför ser truppen ganska bra ut i nuläget.

MV: Dieng har blandat och gett, men känns ändå bättre än Steffen säsongen innan. Sol Brynn och Zach Hemming har gjort flera bra säsonger på lån, så dags att ge nån av dom chansen som backup och skeppa Glover.

HB: Tommy Smith är tillbaka nästa säsong efter skadan. Men jag vill gärna se kontrakt till Ayling. Väldigt stark offensiv kraft på kanten. Köra Ayling i matcher mot lag på undre halvan och Smith mot topplagen.

VB: Efter en trög start tycker jag Engel gjorde en riktigt bra säsong. Bangura känns som tveksam backup. Ryan Giles har ju knappt fått speltid i varken Luton eller Hull. Kanske kan vi låna tillbaka honom nästa säsong. Men behövs det?

MB: Här ser det riktigt bra ut. Lenihan missade ju nästan hela säsongen. Är en av ligans bästa. Fry vet vi ju också håller hög nivå när han är skadefri. Sen har Rav van den Berg klivit fram i deras skadefrånvaro och varit vår bäste back. Sen finns ju också Matt Clarke som är briljant mot lag på under halvan, men som har svårt med tempot mot bättre lag.

DM: Här får Hackney en viktig roll nästa säsong. Frågan är vem han ska spela med? Barlaser gör det okej, Howson har förlängt med ett år till. Han slarvar mycket nuförtiden, men är omtyckt bland spelarna och jag tror han kan bidra en del som inhoppare. Sen finns unge McCabe att tillgå också. Men här skulle vi behöva värva en spelare till för både bredd och spets.

OM: Här räknar jag in alla tre spelarna bakom strikern. McGree-Azaz-Jones känns som bästa trion just nu. Alla har väldigt hög nivå i sig, men är något ojämna. Så gärna en till spelare här. För reserverna Silvera-Gilbert-Forss känns sådär. Visserligen får man alltid hårt jobb från Forss och Gilbert har sett bra ut i sista två matcherna. Så kanske sälja Silvera och plocka in nån bättre?

FW: Här är det ju skämskudde på mig som ville att värvningsansvarige skulle avgå efter värvningen av Latte Lath. Kunde aldrig föreställa mig att han skulle smälla in 16 ligamål. Bakom honom finns Coburn och unge Ajay Matthews. Jag tror tyvärr att Coburn inte kommer ta ytterligare ett kliv i utvecklingen, så kanske dags att plocka in en annan anfallare som avlastar Kaffe Latten.

Så vad är rimligt att tro att vi kan värva då. Med tanke på att följande löneposter försvinner så finns ändå utrymme:
McNair
O’Brien
Greenwood
Thomas

Jag tycker vi även bör låna ut eller sälja:
Silvera
Bangura
Dijksteel
Glover
Coburn

Med nio möjliga spelare ut måste det finnas utrymme för fem nya kontrakt. Mina önskemål är då:

-En defensiv mittfältare för startelvan bredvid Hackney. Lägg gärna pengarna här.
-Ayling på kontrakt.
-Giles på lån.
-En ytter i stället för Silvera. Kan vara på lån.
-En anfallsreserv. Kan vara nån på lån.

1
Andrealdo

Här är mina önskemål för värvningar

Defensiva mittfältare:

Bajcetic, Liverpool. 19-årig stortalang som fått hela säsongen förstörd av skador. Spelade en del i PL förra säsongen. Med tanke på att han missat en hel säsong med skada lär nog Liverpool vilja låna ut honom så att han får speltid i ett a-lag. Då känns Boro perfekt.

Brownhill, Burnley. Har länge varit en av ligans bästa mittfältare. Utgående kontrakt och söker kanske ny utmaning. 28 år, så har rutin men fortsatt många bra år i sig.

W Hughes, Crystal P. Har utgående kontrakt och tveksamt om han blir kvar i Palace. Kanske att nån PL-klubb rycker i honom, annars kanske han hamnar i Championship.

Baleba, Brighton. Värvades för dyra pengar till Brighton. Men har inte motsvarat förväntningarna. 19 år gammal och Brighton kommer ha tålamod med honom. Men kanske bästa för dom är att låna ut honom en säsong så att han kommer tillbaka med större självförtroende.

Grimes, Swansea. Har spelat nästan hela sin karriär i Swansea. 28 år nu och varje säsong en av de bästa mittfältarna i ligan. Har kontrakt till 2027, men kanske är han less på att Swansea blivit ett lag på nedre halvan.

Bielik, Birmingham. Inte lika bra säsong som tidigare, då han visat att han är en ligans bästa defensiva mittfältare. Åker ur nu med Birmingham, men lär bli kvar i Championship.

Yttermittfältare:

Whittaker, Plymouth. Var en av ligans bästa spelare första halvan. Tappade sen form som resten av laget, men är en spelare som flera PL-klubbar rycker i. Enda chansen att han kan spela för oss nästa säsong är om den PL-klubb som värvar honom vill låna ut honom till ett topplag i Championship.

Rak-Sakyi, Crystal P. Har inte lyckats etablera sig i Premier League. 21-åringen var grym i Charlton i League 1 för något år sen. Palace vill nog låna ut yttern till en Championship-klubb nu.

Mason-Clark eller Poku, Peterborough. Två offensiva och snabba kreatörer i League 1 som lär spela i Championship nästa säsong även om inte Peterborough går upp. Lär dock vara ganska dyra att köpa loss.

Rudoni, Huddersfield. Är egentligen en offensiv central mittfältare, men har gjort det bra på kanterna också. Har både teknik och bra arbetskapacitet och fortfarande utvecklingsbar. Lär inte vara så dyr nu när klubben åkte ur.

S Dembele, Birmingham. Lovande ytter med briljant teknik. Kommer nog mer till sin rätt i ett offensivt spelande lag. Nu när Birmingham åkte ur lär han jagas av många Championship-klubbar.

K Dembele, Blackpool. Stor talang som inte fått det stora genombrottet ännu. Var dock en av League 1:s bästa yttrar på lån från franska Brest. Känns naturligt att nästa steg blir utlån till Championship.

Forwards:

Mubama, West Ham. 19-åringen är en stor talang som öst in mål för West Hams b-lag och ungdomslag. Verkar inte riktigt redo för PL-spel, så en utlåning till Boro där han kan ersätta Kaffe Latten då och då vore perfekt.

Chermiti, Everton. Har gjort en del inhopp i PL, men verkar som Everton vill att 19-åringen ska få mer speltid nån annanstans för att utvecklas mer. Har gjort mål varje år för Portugals ungdomslandslag.

3
Vicke2003

Paddy McNair skrev precis på Instagram att han ska lämna klubben.

www.instagram.com/p/C6lsIYNs1mS/?igsh=MXZycDRlMGx2YWdmOA==

0
UpTheBoro

Alla ni som gnäller över Howson är ute och cyklar. Utan honom hade vi aldrig varit i närheten av playoff i år. Tänk tillbaka på när vi knappt kunde ställa ett lag på banan pga alla skador, genom allt det så har han hållit ihop bitarna. Klart att det ser slarvigt ut ibland när det är nya spelare runt omkring varje vecka, ett tag spelade han mittback.

Att han behövt starta nästan 46 matcher är ju inte optimalt, men jag är iaf enormt tacksam att han varit skadefri och kunnat göra det för jag tror att vi hade legat i botten annars.

3
Vicke2003
3
Vicke2003

Boro väljer att inte värva Sam Greenwood och han skickas tillbaka till Leeds:

www.thenorthernecho.co.uk/sport/24307987.middlesbrough-transfer-decision-leeds-uniteds-sam-greenwood/

5
BIG FAT LAD

Det tackar vi för, en frispark gör ingen sommar....som man sa förr.

3
Vicke2003

Både Middlesbrough och Sheffield United försöker värva Luke Ayling just nu, enligt Alan Nixon.

3
Vicke2003
3
Vicke2003

STOR NYHET!! 🚨

Boro vill värva Michael Baidoo från Elfsborg!!

3
Vicke2003

Middlesbrough kommer inkassera ett par extra miljoner tack vare en klausul i Morgan Rogers övergångskontrakt som blev aktiverad då Aston Villa nådde Champions League

www.thenorthernecho.co.uk/sport/24323822.middlesbrough-set-aston-villa-morgan-rogers-cash-boost/

3
Vicke2003

Middlesbrough har inga planer på att värva Michael Baidoo från Eflsborg, skriver Dominic Shaw.

3
Vicke2003

Michael Carrick förlänger med Boro, trots stort intresse från Premier League-klubbar

5
BIG FAT LAD

Låter bra. Första året tog han oss till en match från Wembley. Andra året var vi också en match från Wembley. Det får anses som klart godkänt. Ser fram emot hösten, tänk er Latten skadefri en hel säsong. Och McGreede. Och Lenihan. Och Smith. Och Forss. Och Dieng. Och Hayden. Och Isiah....

Bara hoppas vi inte skänker bort 15 pinnar direkt som vi gjort de två senaste åren.

1
Andrealdo

Skapar enorm trygghet inför nästa säsong om Carrick förlänger.

19-åringen från Tottenham skulle vara ett perfekt lån. Öst in mål på ungdomsnivå. Ska blir en bra backup till Latten och är nog redo för spel från start också.

5
BIG FAT LAD

Vicke2003, här har du en nostalgitråd kring mitt kvartssamtal med Tony Mowbray i Malmö 2013: borovikings.se/forum/show_post.php?id=22811

3
Vicke2003

Haha vad sjukt 😂

3
Vicke2003

Har hört rykten om att Ipswich och Burnley är sugna på att värva Carrick … hoppas hans nya kontrakt gör att han stannar kvar hos oss

1
Gibbo_UK

Han har inte skrivit på än ;-)

Har ju kontrakt till sista juni 2025 men jag skulle bli förvånad om han skriver på nytt innan EM. Håller nog lite på det nu för att attrahera PL klubbar nu när manager cirkusen startat.

Är det nån mer än jag som skulle gilla ett "Manager transfer window"?

Gratts Wilf Mannion förresten! Hade missat det.

3
Vicke2003

Juste, jag vet inte varför jag fick för mig att han redan hade skrivit på.

3
Vicke2003

Chuba akpom när han blev frågad om han nånsin skulle ha lust att återvända till Boro:

”Hahah, who knows? Boro holds a special place in my heart now”.

5
BIG FAT LAD

Latten och Chuba på topp....då kan vi snacka hype inför nästa säsong. Vikings kommer snitta 10 pers online på matcherna när de gör 30 mål var haha

5
BIG FAT LAD

Förövrigt smått surrealistiskt att se riks-sopan Marten de Roon höja en europeisk pokal. Glömmer aldrig hans lata och totalt genomusla insats i Boro-tröjan. Förstod heller aldrig varför han spelade i slalompjäxor.

3
Vicke2003

Latte Lath uttagen till Elfenbenskustens landslag 👍

3
Vicke2003

Tottenham, Borussia Dortmund och AC Milan vill köpa Rav van den Berg

3
Vicke2003

Även Bournemouth, Brentford, Brighton, Everton och West Ham sägs vara intresserade

1
boozeboy

Hackney har också väckt stor intresse från större klubbar. Måtte vi få behålla honom en säsong till iaf. Måtte Gibson satsa lite mer denna säsong, nu har dom byggt några år och det är dags att utmana på riktigt och öppna plånboken något mer än vanligt.

3
Vicke2003

Luke Ayling skriver på för Boro och värvas från Leeds! Kontraktet varar två år.

1
Andrealdo

Fint att ha säkrat Ayling på två år. Extra fint om vi går upp nästa säsong och inte Leeds :)

1
Gibbo_UK

Carrick är på Ibiza med Scott McTominay just nu så här förlängs nog inga kontrakt inom närmsta tiden….
Han sitter nog lugnt i båten. Vet vad han har och ev. vad han kan få.

3
Vicke2003

Finn Azaz, Seny Dieng, Anfernee Dijksteel och Emmanuel Latte Lath ska alla spela för sina respektive landslag nästa vecka

3
Vicke2003

Middlesbroughs assisterande tränare, Aaron Danks, sägs vara på väg till Bayern München

3
Vicke2003

Det verkar som om Danks inte ska till Bayern trots allt. Middlesbrough har enligt rapporter krävt en för hög summa för tränaren, och Bayern är inte sugna på att betala den.

3
Vicke2003

Michael Carrick skriver nytt kontrakt med klubben som sträcker sig till 2027!

5
BIG FAT LAD

Jag ser det faktiskt som ett statement från klubben, ett slags styrkebesked att nu jävlar går vi för det här.

1
Andrealdo

Japp, nu kööööör viiiii!!!!!!!

1
Gibbo_UK

Mycket bra! Trodde som sagt att han skulle vänta tills efter EM. Detta ger lite arbetsro för många.

3
Vicke2003

Kom precis på att nästa säsong blir Middlesbroughs åttonde i Championship på raken. Det är den längsta tiden Middlesbrough har gått utan fotboll i högstadivisionen på 50 år.

3
Vicke2003

Rapporterar live från Karlskrona: Amerikanen Aidan Morris från Columbus Crew är redo för Boro. Flyger just nu från USAs ungdomsträningsläger till England.

3
Vicke2003

Delano Burgzorg klar för Boro! 🔥 Jag är faktiskt lite chockad. Förra säsongen tjafsade han dessutom med Huddersfield-fansen efter att de klagade på honom efter en usel säsong. Verker inte vara någon man lätt kan tykcka om. Få se vad han kan göra i rödvitt. Enormt stort ego också vad det verkar.

1
Andrealdo

Ja, mycket märklig värvning. Jag följer Huddersfield med ett litet extra öga och han var verkligen ingen som gjorde succé. Är snabb och rivig och går direkt mot mål och har ett bra skott. Men väldigt ojämn, och gnällig. Försöker tänka hur Boro-ledningen tänkt här. Jag tror man denna säsong vill ha färre spelare på lån. Lånar du in en ung ytter från PL så får du en spelare ungefär i Burgzorgs nivå. Gör han succé så försvinner lånespelare till nästa säsong. Så därför tror jag man då valt att plocka in denne spelare på free transfer, för om han nu skulle bli bättre än vi tror finns det försäljningsvärde.

Jag tycker det låter bra på värvningsfronten utifrån mina önskemål in i denna Silly Season. Jag önskade då dessa fem spelare:

-En defensiv mittfältare för startelvan bredvid Hackney. Lägg gärna pengarna här. Update: Här har vi då Aidan Morris på gång som fått riktigt goda omdömen.
-Ayling på kontrakt. Update: Klart!
-Giles på lån. Update: Lån eller köp är på gång. Han föredrar Boro före Hull.
-En ytter i stället för Silvera. Kan vara på lån. Update: Det är här jag ser Burgzorg. Så lånar vi ut Silvera.
-En anfallsreserv. Kan vara nån på lån. Update: Här är vi nära att låna Spurs-talangen Will Lankshear.

1
Andrealdo

Såg iofs nu att han inte kom på free transfer. Men måste varit väldigt billig.

3
Vicke2003

Runt 8 miljoner kronor, tror jag.

5
BIG FAT LAD

Såg nu intervjun med den här Delano Burzrzog.

Första varningstecknet - halstatueringar.
Andra varningstecknet - diamantörhänget på vänster öra.
Tredje varningstecknet - diamantörhänget på höger öra.

Fyra år med den här liraren alltså...

5
BIG FAT LAD

Ibland dyker det upp spelare som man lyckats förtränga.

Kvällens namn var Andraz Sporar. Fortfarande riktig snabb, men med en avslutsfot som fick hans mamma att ta avstånd från honom.

5
BIG FAT LAD

Jaha, där kom den första upp-och-nervända Boro-flaggan i EM. Var väl bara en tidsfråga iofs. Läste i kommentatorsfältet att de bara tog den utan motstånd.
t.me/Gruppa_OF/22924

3
Vicke2003

Men Mackems fick sin stulen först!

3
Vicke2003

Trabzonspor vill köpa Dan Barlaser

0
UpTheBoro

Burgzorg har jag inga tankar om. Bra i Terriers när det funkade. Liten risk och spektakulär. Hoppas bara inte han fuckar stämningen i omkl.rummet.

Ang Barlaser säger jag: sälj om dom vill köpa.
Han är fin i det långa passningsspelet- absolut.
Känns som Carrick ser sig själv i honom, och ogärna vill släppa honom. Men tyvärr är han snarare en MC-kopia för League 1 än en för PL.

5
BIG FAT LAD

"Men Mackems fick sin stulen först!"

Stämmer bra, Vicke! Kul att vi är två som håller koll på huligan-flödet.

5
BIG FAT LAD

Bara att kapa handen på turkarna och springa!

Håller med dig fullständigt, UpTheBoro, känns som att Carrick trodde att han kunde göra Barlaser till en kopia av sig själv. Tyvärr så saknas talangen och han har heller inte följande spelare runt sig som kan polera hans individuella misstag i ett decennium....Scholes, Ronaldo, Giggs, Neville, Rooney osv....

3
Vicke2003

Aaron Danks jobbar numera för Bayern München.

0
UpTheBoro

Aidan Morris klar från Columbus Crew nu, varit mer eller mindre klart ett tag men ändå.

Brukar inte vara nån succé från MLS, Hoppe kom väl iofs från La liga eller Bundesligan men lyckades inte ens färga i mls på lån.

Men Aidan ”got that dog in him” och verkar lojal och bry sig om att han är homegrown osv, så där har han ju ändå något. Väljer att vara försiktigt positiv, två cupsegrar osv.. worst case se och lära lite av Howson och sen ta över - vår scouting känns ändå bättre än på länge

0
UpTheBoro

På pluskontot även att McGree varit lyckad från surfbrittannien- som rimligen är en sämre liga. Visserligen beprövad i Chippen innan.

Och Silvera finns väl fortfarande skäl att tro på, även om han gör en hårlös mer eller mindre varje gång han får speltid

3
Vicke2003

Sivera dock utlåtand till Portsmouth nu!

1
Andrealdo

Utlåning på Silvera känns fullt logiskt med tanke på att Burgzorg kommer in som ersättare. Såg att Ryan Giles signade för Hull. Antar att vi inte ville lägga ett par miljoner pund på en vänsterback när vi redan har två vänsterbackar i truppen. Så kanske klokt ändå. Även om jag såklart hellre haft Giles än Engel och Bangura. Men skönt att Morris nu är klar, tror han blir kanon.

0
UpTheBoro

Nathan Wood ser ut att gå till Southampton. Fattade aldrig varför vi sålde honom även om han kanske inte stuckit ut extremt i Swansea, men är väl ekonomiska skäl som jag har för dålig insyn i. Tyckte det var tydligt att han har en betydligt högre höjd i sitt spel än t ex Fry (inget ont om Dael - älskar honom, men han är ju begränsad minst sagt)

Snackas om att vi har 40%-ig sell on clause iaf, och att det kan röra sig om så mycket som 7m pund in. Men troligare mellan 3-4m

1
Andrealdo

Intressant artikel om vårt ekonomiska läge. Vi har utrymme för nån/några värvningar till www.boro.news/transfers/finance-expert-explains-why-middlesbrough-can-spend-this-summer-despite-57m-loss/

1
boozeboy

Vi skall ha kvar dansken! Han har hjärta och det behövs i en miljö där divor mer och mer tar över! Barlasar är okej men blir glad om vi cashar in på honom. Howson är älskad men han är inte bra nog för en startplats. Hoppet lever och jag tror vi får se 1-2 värvningar till som kan vara relevanta. Har en bra känsla inför året så länge vi får behålla majoriteten av startspelarna

0
UpTheBoro

Bara jag som inte är helt övertygad om att det är så smart att hämta tillbaka Giles?

5
BIG FAT LAD

Samarbetet Giles hade med Chuba (Giles hade 12 assist totalt den säsongen) kan han lika väl få med Lattte Lath. Bara att ta tillbaka honom om det går. Han var ju även lite av en publikfavorit.

5
BIG FAT LAD

Gillar Riley McGrees australiensiska utseende i senaste klippet. Sportar en ärmlös Aussie rules football-tröja, ny trendig frisyr och en musche som för tankarna till 70-talets surfstränder på Guldkusten - det är 10 av 10 helt enkelt!

Han har levererat stilen, måtte han leverera på plan också!

2
bud2me

Dele Alli känns som rätt för mig om vi skulle chansa på att kräma ut talangen han har.

@vicke2003, du skrev rapport från Karlskrona, är du härifrån eller hade du bara vägarna förbi?

0
UpTheBoro

Ryktas det om Dele eller är det bara något du fick feeling på? 🤠

5
BIG FAT LAD

Vilken rapport från Karlskrona, länk till den, tack.

Såg att vi fick stryk med 2-0 i dagens träningsmatch mot ett portugisiskt mittenlag.

5
BIG FAT LAD

Hoppsan Kerstin - nu går vi för det!

Tyckte väl jag såg en ovanlig glädje hos Mr.McGree häromdagen, toppbetyg till mig själv för den spaningen.

x.com/Boro/status/1813602681631699292?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Escreen-name%3ABoro%7Ctwcon%5Es1

1
Andrealdo

Fyraårskontrakt på McGree. Känns som det här kommer bli en riktigt fin säsong :)

5
BIG FAT LAD

3-0 mot Bolton BOOOOM!!!!!

5
BIG FAT LAD

Förövrigt jävligt provocerande att de filmade matchen, men att den inte gick att köpa.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva