Hur mår ni kära Vikingsmedlemmar?

2
Gibbo_UK

Segt som fan detta men man kan ju inte göra annat än att gilla läget.

Var ju som sagt över till England (London) och firade min födelsedag (--, --, --, or --, insert appropriate age). Förutom höjdpunkten på The Valley Charlton-Middlesbrough så såg jag Nottingham live på puben och hann även med Barnet-Boreham Wood samt Dagenham & Redbridge-AFC Fylde.

Vi hade sån otrolig tur med allt. Inte mycket märktes av "det där viruset" i London på de 10 dagar vi var där. Möjligen till det bättre eftersom det av naturliga skäl var mycket mindre asiater än det brukar.

Otrolig stämning på bortaläktaren mot Charlton och alla stod upp som jag hade hoppats på. Några stewards försökte få oss Borofans att sitta ned men, men det gick dåligt ;-) Som vanligt var man tidigt på plats. Uppladdningen startade annars på O2 Arena. London Bridge Rail station var avstängd pga ombyggnad så ersättningsbussar var inkallade vilket betydde att någon naturlig borta pub fanns att tillgå. Det fick duga. Tyckte vi spelade något bättre än på senare tid (inte svårt) men Charlton var ju för jävla dåliga. Tur att vi för en gångs skull kunde stänga matchen.

Torsdagen den 12:e mars var det hemresa från Heathrow. Jag stängde ner fotbollen på ön, släckte, låste igen och drog hemåt.....

4
BIG FAT LAD

"Barnet-Boreham Wood samt Dagenham & Redbridge-AFC Fylde".
Stjärna i kanten från mig.

Jag mår utmärkt, tack.

Fast sportabstinensen börjar göra sig gällande på allvar. I helgen var jag tvungen att kolla bandyfinalen från Studenternas, som så många andra. Med facit i hand så skulle man kanske kollat dambandy-finalen istället.

Hade som vanligt bokat en skön EM-resa med beachotell i Bilbao och ett trevligt boende i Dublins nöjeskvarter. Matchbiljetterna behåller jag till nästa år och förhoppningsvis kan man få tillbaka en del av pengarna som man lade på hotell och flyg.

Ska bli intressant att se hur våra liv förändrats när den här skiten är över. Slutar väl med att man får ett litet chip insprutat med vaccinet så man ständigt blir AI-bevakad med de nya 5G-masterna...;)

0
Andrealdo

Härligt att läsa om din resa så här i efterhand, Gibbo.

Hoppas ni alla är friska och inte bettat bort alla framtida resepengar på vitryska ligan...

Ska man börja få upp hoppet nu när tyska ligan drar igång i mitten av maj. Men corona-läget är ju lite värre i England.

1
Saintan

Har varit oförskämt frisk och kry.

Kan inte påstå att jag har saknat fotbollen värst mycket men nu början man tröttna på att endast läsa, höra, prata om corona.
Vore lite kul med fotboll som omväxling, fast det lär dröja ett bra tag innan ligorna startar igen.
Vissa ligor försöker avsluta sina pågående säsonger så vi ska passa på att njuta av den lilla fotbollen som eventuellt kommer erbjudas i dessa tider.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva